Piața obiectelor de lux second hand, în creștere în România. Cu cât se vinde un ceas
0Tot mai mulţi români cumpără obiecte de lux second hand, chiar dacă un singur ceas se vinde cu 700.000 de lei. Piaţa produselor de lux pre-owned este tot mai atractivă în special pentru generațiile tinere, Millennials și Gen Z, potrivit experţilor.

Piața globală a produselor de lux pre-owned a cunoscut o expansiune impresionantă în ultimii ani datorită unui complex de factori, care înglobează de la digitalizare și interes pentru investiții alternative, la schimbări în comportamentul consumatorilor. Cu o valoare proiectată de 60,55 miliarde de dolari până în 2029 (de la 34,39 miliarde de dolari în 2023) și cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de aproximativ 10% între 2024 și 2029, conform Business Wire, acest segment este tot mai atractiv în special pentru generațiile tinere, Millennials și Gen Z. Produsele pre-owned sunt ușor accesibile datorită dezvoltării platformelor de e-commerce, sunt considerate investiții inteligente și, nu în ultimul rând, sustenabile – un criteriu de care tinerele generații țin cont.
„Interesul pentru produsele de lux pre-owned a crescut semnificativ în România, susținut de un public tot mai informat, conectat la tendințele internaționale și deschis la alternative inteligente de consum”, spune Cosmin Popovici, CEO Magnor. „Românii manifestă un interes crescut pentru branduri de top, însă în același timp caută alternative avantajoase care să le ofere cel mai bun raport calitate-preț”, a adăugat el.
Interes sporit pentru ceasuri și genți de lux
Pe piața românească de profil interesul se concentrează în special pe ceasuri și genți. Bărbații se orientează către ceasuri sport-elegante, alegând prestigiul asociat unor branduri consacrate, în timp ce femeile preferă gențile de designer. Pe lângă clasicele Hermès, Chanel și Louis Vuitton, câștigă popularitate și piese semnate de Dior, Prada sau Saint Laurent, apreciate pentru estetica lor contemporană. În prezent, cele mai căutate produse de lux pre-owned pe piața locală includ: ceasurile de la Rolex (Submariner, Datejust), Patek Philippe, Omega (Speedmaster, Seamaster), alături gentile de Hermès Birkin (dimensiunile 25 și 30) și Kelly și Chanel Classic Flap.
„Gențile Hermès și Chanel, în special modelele iconice, nu sunt doar alegeri de stil – sunt considerate active stabile, cu un istoric dovedit de apreciere a valorii. Prețurile acestor modele au crescut constant în ultimii ani, atât în retail, cât și pe piața pre-loved, ceea ce le face ușor de tranzacționat și extrem de dorite”, explică directorul executiv al companiei.
„Ediții speciale, colaborări creative și o estetică fresh” – preferințele Gen Z
Pe piața românească a produselor de lux pre-owned, la fel ca pe cea internațională, generațiile tinere (Gen Z și Millennials) sunt un adevărat motor al dezvoltării. „Aceste generații caută transparență și sustenabilitate. Sunt deschise ideii de pre-loved, pe care o consideră o modalitate inteligentă de acces la brandurile de lux. Gen Z, în special, este atrasă de branduri de renume, dar nu neapărat în forma clasică – ei caută design statement, ediții speciale, colaborări creative și o estetică fresh”, spune specialistul.
Piesele rare, exclusiviste, la mare căutare
Un alt trend care se profilează tot mai puternic este preferința pentru piesele în ediții limitate. Deși modelele clasice rămân populare, există un interes tot mai mare pentru piese rare, ceasuri speciale sau genți din colaborări exclusive, precum Louis Vuitton x Yayoi Kusama. De asemenea, modelele Rolex care au ieșit din producție, precum Milgauss sau GMT-Master „Coke” și „Pepsi” sunt din ce în ce mai căutate de clienții companiei românești.
O piesă remarcabilă recent comercializată de MAGNOR este Rolex Daytona Platinum Ice, ref. 116506 – primul model Daytona realizat integral din platină, lansat pentru a celebra 50 de ani de la apariția acestui model emblematic. Cu un cadran „ice blue” specific pieselor din platină și o lunetă Cerachrom maro, acest ceas este considerat unul dintre cele mai rare și rafinate din seria Daytona.