Familie acuzată pe nedrept că a fugit fără să plătească consumația la restaurant. Ce despăgubire a primit
0Un cuplu din Irlanda de Nord a primit o despăgubire considerabilă după ce a fost făcut de rușine public pentru că nu ar fi plătit consumația la un restaurant, acuzație care s-a dovedit complet falsă.

O familie din comitatul Tyrone, Irlanda de Nord, a câștigat în instanță un proces pentru calomnie, după ce a fost defăimată public de către un restaurant care susținea că aceasta a plecat fără să achite o notă de plată de aproximativ 175 de euro, relatează Daily Mail.
Peter și Ann McGirr, împreună cu cei doi copii ai lor, luaseră masa la pub-ul „Horse and Jockey” din Tideswell, unde au comandat două fripturi de antricot, fiecare în valoare de aproximativ 32 de euro, și două fripturi de jambon Derbyshire de 18 euro, plus mai multe beri.
Ulterior, conducerea localului a postat pe Facebook o acuzație dură la adresa familiei, numindu-le comportamentul „șocant” și sugerând că au plecat fără să plătească. Acuzațiile au fost reluate apoi în articole de presă.
În realitate, nota fusese plătită integral, însă un angajat al restaurantului a uitat să finalizeze tranzacția în sistemul casei de marcat. În fața Curții Coroanei din Belfast, avocatul Peter Girvan a subliniat: „Aceste articole conțineau acuzații grave și defăimătoare conform cărora reclamanții s-au angajat într-un comportament necinstit, sustrăgându-se în mod deliberat, fără a achita o factură de aproximativ 175 de euro”.
Girvan a adăugat: „Acuzațiile erau complet false. Reclamanții nu au avut un astfel de comportament, iar declarațiile făcute de pârâți nu aveau nicio bază factuală”.
În urma procesului, pub-ul a fost de acord să plătească familiei despăgubiri în valoare de 87.750 de euro și să acopere cheltuielile de judecată. Reprezentanții restaurantului au recunoscut că nu aveau „nicio bază” pentru acuzațiile lansate și și-au cerut scuze public.
Avocatul Darragh Carney, care a asistat familia, a declarat că aceasta este „foarte mulțumită de înțelegerea obținută sub formă de compensație.”
Incidentul a avut loc anul trecut, când pub-ul a dat vina pe un „angajat fără experiență” care ar fi acceptat plata cu cardul, dar a omis să finalizeze tranzacția. Într-o declarație emisă în iulie 2024, pub-ul preciza: „Dorim să ne cerem sincere scuze persoanelor implicate, deoarece am aflat acum că acestea au plătit într-adevăr consumația”.
Reprezentanții localului au mai adăugat: „Nu a existat nicio lipsă de onestitate din partea personalului nostru, a fost o greșeală și l-am concediat pe angajatul responsabil pentru eroare.”