Cum alegem cea mai potrivită ţinută în funcţie de locul în care lucrăm: sfaturi de etichetă care te pot salva FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Felul în care ne îmbrăcăm la locul de muncă este extrem de important FOTO Ama Fashion
Felul în care ne îmbrăcăm la locul de muncă este extrem de important FOTO Ama Fashion

Indiferent de locul în care lucrezi, felul în care te îmbraci în timpul programului joacă un rol important şi influenţează modul în care eşti privit de oamenii cu care interacţionezi. În continuare vă prezentăm câteva detalii care vă vor ajuta în alegerea ţinutei potrivite în funcţie de mediul în care activaţi.

Codul vestimentar obligatoriu la locul de muncă nu mai surprinde pe nimeni, însă poate să difere în funcţie de poziţia pe care o ocupi sau de domeniul de activitate al companiei. Micile detalii de etichetă te pot salva sau îţi pot da bătăi de cap, astfel că trebuie să ai mare grijă la felul în care alegi să te afişezi. 

Fie că lucrezi într-o corporaţie, agenţie, redacţie sau chiar la un startup, experţii de la Ama Fashion ne-au împărtăşit câteva reguli simple de vestimentaţie care se vor dovedi extreme de utile şi te vor scoate din impas. Nu uitaţi însă că simplitatea completată de bun simţ este regula de bază

Cum ne îmbrăcăm într-o corporaţie

Dacă lucrezi într-o multinaţională sau o companie mare, ştii deja că regulile de etichetă nu sunt foarte flexibile, acestea fiind de obicei respectate ca la carte de către toţi angajaţii. Situaţia este similară dacă eşti angajată la bancă sau la un complex hotelier, mai ales dacă eşti omul de legătură dintre clienţi şi companie.

Ţine minte câteva reguli simple când mergi la cumpărături, pentru că aceste mici detalii te vor face să arăţi impecabil şi să fii mândră de alegerile tale.

  • Cumpără haine clasice, în culori simple, cu tăieturi şi cusături clasice, dar de efect;
  • Îmbracă haine pe măsura ta, cambrate, cu nicio jumătate de număr mai mare sau mai mic;
  • Machiajul trebuie aplicat minimalist, în culori neutre;
  • Păstrează doar accesoriile necesare şi nu-ţi încărca inutil ţinuta. Un ceas de calitate va fi întotdeauna apreciat.
tinuta office foto amafashion

Articolele vestimentare esenţiale în garderoba office a unei femei dintr-o multinaţională sunt cămaşa albă, simplă, din mătase sau bumbac, fusta creion sau rochia office din stofă, pantofii stiletto şi sacoul simplu, întotdeauna cambrat.

Bluzele şi cămăşile nu sunt niciodată transparente sau decoltate, lungimea rochiilor şi a fustelor se opreşte de obicei la nivelul genunchilor, iar materialele sunt calitative, din fibre naturale precum in, bumbac, lână sau mătase naturală.

Cum ne îmbrăcăm într-o agenţie

Atmosfera este vizibil mai puţin apretată într-o agenţie, fie că este de publicitate, PR sau de turism. Codul vestimentar există, însă apare într-o manieră mai relaxată. Spre exemplu, culorile puternice şi imprimeurile deosebite nu vor fi problematice într-o agenţie. Acordă puţină atenţie asortării acestora şi vei putea face combinaţii potrivite care să nu fie deloc plictisitoare. 

Articolele vestimentare esenţiale în job-ul de agenţie nu sunt pretenţioase, garderoba ta poate conţine atât o pereche de pantaloni clasici, cât şi o pereche de blugi, fără tăieturi în exces, o cămaşă clasică, în culoarea ta preferată, un cardigan lung, lejer, ca înlocuitor pentru scorţosul sacou, şi o pereche de pantofi cu talpă joasă, fie ei oxford, mocasini sau chiar pantofi sport.

Rochiile şi fustele deasupra genunchiului sunt permise în agenţii atâta timp cât păstrează o lungime decentă. Foloseşte-te de accesorii pentru a-ţi transforma ţinuta. Un colier mare şi colorat poate face minuni cu outfit-ul tău.

tinuta agentie foto amafashion

Cum ne îmbrăcăm într-o redacţie

Dacă lucrezi în redacţia unei reviste glossy, de modă, ţinuta ta va trebui să reflecte acest lucru. În acest caz, outfit-ul tău se va apropia mai mult de cel de corporaţie, cel puţin în sensul de stricteţe a etichetei glossy. Vei putea profita de extravaganţele modei, bucurându-te astfel de o apariţie sofisticată sau de o culoare puternică.

tinuta agentie foto amafashion

Într-o redacţie de ştiri situaţiile imprevizibile în care trebuie să pleci pe teren pentru o informaţie sau o ştire sunt dese. Trebuie să fii pregătită pentru tot felul de întâniri spontane, cu persoane din diverse domenii. Astfel, ţinuta ta trebuie să fie comodă, dar şi adecvată pentru business. Asigură-te că ai întotdeauna la îndemână o pereche de pantaloni din stofă şi o bluză din lână mulată sau o cămaşă, accesorizată cu un blazer lejer sau un cardigan pe care îl poţi lua rapid pe umăr. 

tinuta redactie foto amafashion

Cum ne îmbrăcăm la un StartUp

Dacă lucrezi la un startup, domeniul acestuia va dicta liniile principale ale ţinutei tale. În general, mediul este la fel de relaxat ca cel de agenţie, oamenii fiind mult mai puţin preocupaţi de ţinută. 

Articolele vestimentare esenţiale în garderoba ta, în acest caz, sunt cele clasice, în culori uşor de asortat, bluze uni în cea mai mare parte a timpului şi pantaloni simpli. O cămaşă din bumbac clasică, simplă, cu un pulover deasupra, blazer sau cardigan tricotat, o pereche de blugi drepţi sau pantaloni clasici şi vesta lungă, folosită drept accesoriu, se vor dovedi salvatoare în cursa contra-timp din faţa oglinzii.

Steve Jobs obişnuia să se îmbrace exact la fel în fiecare zi pentru că îşi dorea să nu piardă timp cu acest aspect, iar mulţi antreprenori îi urmează exemplul, ceea ce se întâmplă şi la nivel de cod vestimentar în startup-uri.

tinuta start up foto amafashion

Codul vestimentar office nu trebuie să fie plictisitor. Pentru o apariţie sofisticată, poţi încerca o coafură la modă, care poate fi purtată cu succes la birou toamna aceasta. Dacă îţi doreşti să afli mai multe despre ţinuta bussines şi ai nevoie de mai multe sfaturi de vestimentaţie şi stil, poţi vizita blog-ul Ama Fashion.

Magazin

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite