Secretele pe care angajaţii hotelurilor nu vi le vor spune niciodată în faţă: când un oaspete vrea să verse şi nu poate ajunge la baie, ghici ce foloseşte?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Având în vedere cât de mulţi oameni se cazează de obicei la hotel – fără să menţionăm câţi oaspeţi s-au cazat înaintea ta – este normal să te întrebi ce se întâmplă înainte de a-ţi lua camera în primire. Cei mai potriviţi oameni pe care îi putem întreba cum decurge exact acest proces sunt operatorii care stau la biroul de cazare şi menajerele, notează site-ul „Women's Health“.

Secretele pe care le vei afla de la personalul anonim te-ar putea ajuta să faci diferenţa dintre aşternuturile proaspăt spălate şi cele care nu au mai fost schimbate de ceva timp.

1. Ai grijă la minibar!

„Verifică data de valabilitate a gustărilor din minibar. Am găsit de multe ori gustări care erau expirate de luni bune. De asemenea, ai grijă să verifici dacă sigiliile sticlelor de băutură nu au fost desfăcute. Poveştile pe care probabil le-ai auzit, cu oameni care se uşurează în sticlele de tequila sau umplu sticlele de vodkă cu apă pentru a scăpa de plata acestora, nu sunt doar nişte mituri“, spune Jenna, o menajeră din New York. 

2. Fereşte-te de găleata cu gheaţă

„Foloseşte mereu punga de plastic care vine împreună cu găleata de gheaţă. Atunci când un oaspete vrea să verse şi nu poate ajunge până la baie, ghici ce foloseşte?“, spune Jenna. 

3. Camera ta probabil nu este atât de curată pe cât pare

„Menajerele au de curăţat o mulţime de camere în fiecare zi şi trebuie să facă în aşa fel încât acestea să fie gata în intervalul de cazare-decazare. De obicei, asta înseamnă că anumite activităţi nu se fac zilnic, pentru a ţine pasul cu cererea. Cearceafurile sunt spălate zilnic, dar păturile sunt spălate doar o dată pe săptămână, iar cuverturile abia dacă sunt spălate o dată pe lună, câteodată chiar şi mai mult de atât dacă acestea nu au pete vizibile. Atunci când îţi faci rezervare, cere un set complet de aşternuturi pentru pat.

Telecomanda este probabil ultimul obiect care se curăţă într-o cameră. De asemenea, eu aş folosi paharele din plastic, deoarece cele de sticlă strălucesc, de obicei, din cauza luciului de la mobilă“, transmite Britt, o fostă menajeră din Kansas.

4. Evită să te aşezi direct pe canapele şi pe scaune

„Nu te aşeza niciodată direct pe o canapea sau pe un scaun fără să pui un prosop sau hârtie peste ele. Mulţi dintre oaspeţi stau goi pe ele şi da, unii dintre ei lasă pete. Şi în majoritatea timpului petele sunt tamponate cu soluţie pentru curăţat până acestea nu se mai văd“, subliniază Jenna. 

5. Pentru tarife mai bune, sună direct la hotel

„Site-urile de rezervări online sunt convenabile, dar ai mai multe şanse pentru a prinde un tarif mai mic dacă suni direct la hotel. Hotelurile plătesc un comision de 25% pentru aceste site-uri, astfel majoritatea sunt capabile să îţi ofere un preţ mai mic doar dacă întrebi“, spune Maggie, funcţionar de birou din New York.

6. Nu toate camerele sunt la fel 

„Personalul de la biroul din faţă ştie ce camere au cele mai bune dotări precum un televizor mai mare. Modul în care ne tratezi la cazare este important şi constituie factorul definitor în a primi o cameră cu o privelişte frumoasă“, spune Maggie. 

7. Te rugăm să îi dai bacşiş menajerei!

„Menajerele din hoteluri nu au un salariu mare, de obicei au minimul pe economie, deci fiecare bănuţ ajută. Asigură-te că îi laşi bacşişul sub pernă, astfel ele ştiu că banii sunt pentru ele. De asemenea, este bine să laşi bacşiş în fiecare zi, dacă eşti cazat pentru mai multe zile, deoarece se poate să nu ai aceeaşi menajeră în fiecare zi. De obicei, oamenii lasă între 5 şi 20 de dolari, în funcţie de câte stele are hotelul şi de mărimea camerei. Mai multe stele înseamnă mai multă muncă pentru menajere“, spune Jenna.

8. Împrieteneşte-te cu băiatul de la intrare

„În lumea hotelieră, băiatul care îţi deschide uşa este tipul copilului care era ales mereu ultimul la ora de sport. În acelaşi timp, noi îţi putem face rost de orice ai nevoie: sticle de apă gratuite, excursii, rezervări, curăţătorie. Am ajutat clienţi să îşi schimbe camera pentru una mai bună. Mulţi dintre oaspeţi nu realizează faptul că dacă ne oferă bacşiş au acces la o mulţime de avantaje“, spune Mason, un portar din New York.

Călătorii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite