Seful de design al Volkswagen considera Dacia un proiect onest, dar critica Renault, Fiat si Alfa Romeo
0Seful de design al grupului auto german Volkswagen (VW), italianul Walter Maria de’Silva, a declarat, pentru StiriAuto.ro, ca programul Logan al Dacia este onest si interesant, dar a criticat Renault si Fiat...
Seful de design al grupului auto german Volkswagen (VW), italianul Walter Maria de’Silva, a declarat, pentru StiriAuto.ro, ca programul Logan al Dacia este onest si interesant, dar a criticat Renault si Fiat pentru lipsa strategie pe termen lung. Marcii Alfa Romeo, pentru care a lucrat 12 ani, i-a reprosat ca nu a crescut precum BMW si Audi, iar despre Volkswagen spune ca are un design simplu si actual ca un i-Phone.
"Competitorii care vin dinspre est, japonezi, coreeni, sunt mai periculosi si mai puternici decat cei europeni. (...) La fel ca unii japonezi si coreeni, cei de la Dacia sunt foarte, foarte buni", a spus Walter Maria de’Silva, unul dintre cei mai cunoscuti designeri auto din lume.
Oficialul Volkswagen a explicat ca primul model Logan, lansat in 2004, a avut niste probleme de design, dar ca de atunci incoace lucrurile au mers din ce in ce mai bine.
"Dacia este un proiect interesant. Pentru mine Dacia este mai onesta decat alta masina. Si mai imi place faptul ca tot proiectul constructorului este onest", a declarat de’Silva, fiind prezent la primul test drive cu noul Volkswagen Polo, organizat in Sardinia, de unde ti-am povestit primele impresii aici.
Renault si Fiat duc lipsa de strategie pe termen lung, Alfa Romeo nu a crescut in segmentul premium
"Fiat si Renault nu au o strategie pe termen lung. Nu sunt coerenti. Cine are strategii pe termen scurt nu rezista prietene!", a apreciat de’Silva.
Intrebat de un jurnalist ceh ce parere are despre noul Renault Megane, de’Silva a exclamat: "Le doresc mult succes cu masina asta! E actuala, are stil, dar nu trebuie sa confundam stilul cu designul. Stilul dispare repede, in cativa ani, insa designul poate ramane actual si 20 de ani".
Nici Alfa Romeo, marca de suflet a designerului italian, nu a scapat de critici.
"Directia in care merge Alfa Romeo nu este cea corecta, pentru ca a stagnat, ca sa nu zic mai mult... Nu a crescut ca BMW si, mai ales, Audi", a aratat de’Silva.
El a povestit si cum a luat nastere modelul care l-a facut celebru, Alfa Romeo 156.
"Am desenat Alfa Romeo 156 intr-o sedinta plictisitoare in cadrul grupului Fiat. Dupa ce am terminat sedinta i-am spus sefului meu ca asa va arata viitorul model Alfa Romeo. (...) Am insistat foarte mult ca acea masina sa iasa asa cum am desenat-o: dinamica, eleganta si care sa arate altfel in functie de unghiul din care o privesti. Am fost nevoiti chiar sa intarziem inceperea productiei, pentru ca in acele vremuri era greu de facut un model asa revolutionar", si-a amintit de’Silva.
Intrebat ce parere are despre tendinta constructorilor auto de a construi modele din clase diferite, dar care seamana puternic intre ele, cum sunt de exemplu masinile Peugeot si Seat, de’Silva a declarat: "Designul este o chestiune subiectiva. Poate sa iti place un Peugeot sau nu, dar cu siguranta nu-l poti confunda cu alta marca. Ei au fost foarte consecventi in construirea imaginii".
Seful de design al grupului VW a spus ca noul Volkswagen Polo reprezinta in primul rand, puritate, claritate si simplitate. In opinia lui de’Silva, aceste elemente sunt cautate de tinerii din ziua de astazi, pe care i-a etichetat ca fiind responsabili si atenti la detalii.
Un ziarist i-a aruncat mingea la fileu lui de’Silva, intrebandu-l daca nu cumva tinerii prefera masinile mai sofisticate din punct de vedere al designului si nu automobilele simple, asa cum este Polo.
Italianul aproape ca s-a enervat, s-a ridicat de pe scaun, a scos telefonul sau din buzunar, un Apple i-Phone, si a spus: "Tinerilor le place asta, prietene!. Simplu, elegant, modern si functional!"
Cine este de'Silva?
Italianul Walter Maria de’Silva, 58 de ani, este unul dintre cei mai cunoscuti designeri auto din lume.
El si-a inceput cariera in 1972 la centrul de design Fiat, iar apoi a lucrat, timp de noua ani, la Institulul de Dezvoltare in Ingineria Auto (Institute of Development in Automotive Engineering - I.DE.A Institute) din Torino, Italia.
Din 1986 si pana in 1998 a lucrat ca sef de design pentru Alfa Romeo, unde s-a remarcat prin desenarea modelelor Alfa Romeo 156 si Alfa Romeo 147.
In 1998 s-a alaturat grupului Volkswagen, ocupandu-se exclusiv de marca Seat, iar la incepitul lui 2007 a devenit responsabil de toate marcile concernului Volkswagen.
Revino pe StiriAuto.ro luni seara (25 mai) sa citesti Test Drive-ul complet cu a cincea generatie a Volkswagen Polo.