Mitsubishi Outlander - al treilea capitol
0
Mitsubishi a avut o gamă de modele destul de învechită în acest an şi dădea semne prin conceptele sale prezentate pe la saloane auto că pregăteşte lucruri interesante. Cu unul dintre acestea este acum Adevărul.ro faţă în faţă: este vorba de noul Outlander.
Dacă în trecut Outlander era unul dintre cele mai conservatoare SUV-uri din clasa sa, acum situaţia s-a schimbat radical: cel puţin din punct de vedere al designului este unul dintre cele mai futuriste. Aceasta este a 3-a generaţie a popularului SUV japonez.
Un design bine gândit, dar şi linii cu mult crom au dus Outlander-ul destul de departe şi, acum alţii vor trebui să ţină pasul cu el. Noua identitate vizuală se numeşte „Dynamic Shield” şi pare că place tuturor celor care au intrat în contact cu maşina noastră de test. Partea faţă este mai agresivă, liniile laterale mai frumos conturate, iar spatele are blocuri optice mai bine desenate. Aceasta identitate vizuala va fi aplicata gradual la întreaga gamă.
Mai lung cu 40 mm (până la 4.695 mm), subţire, solid şi mai bine desenat, Noul Outlander (MY16) apare ca un vehicul semnificativ modificat faţă de predecesorul său – o reflexie a răspunsurilor clienţilor din UE.

Interiorul este mai rafinat decât la precedenta generaţie, dar schimbările nu sunt radicale. Inspirându-se de la vehiculul Outlander PHEV Concept-S mult apreciat în 2014, designerii MMC au intenţionat să perfecţioneze experienţa la bordul unui Outlander. Aici acum totul e nou, de la forma volanului şi până la consola centrală ce adăposteşte sistemul de infotainment.
5 persoane adulte au loc în interiorul acestei maşini, cu tot cu bagajele aferente. Pe de altă parte, japonezii ne-au prezentat la lansare o mulţime de tabele care arată că noul model este mai bine antifonat şi mai confortabil. Dar, după testul nostru putem să confirmăm acest lucru. Ne-au încântat materialele, dar şi lipsa zgomotelor din interior la viteze mari.
Sub capotă avem clasicul motor de 2,2 litri DI-D cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte. Motorul oferă o putere de 150 CP, sumă care nu parte impresionantă, dar cu ajutorul căreia, Outlander se descurcă foarte bine. Maşina stă foarte bine pe drum datorită sistemului de tracţiune integrală, suspensiile oferă un confort destul de bun. În cazul Noului Outlander, sistemul S-AWC oferă patru modele de operare: AWC Eco, Normal, Snow şi Lock.
În ceea ce priveşte siguranţa, în plus faţă de sistemele Lane Departure Warning (LDW), Adaptive Cruise Control (ACC), Forward Collision Mitigation (FCM), Noul Outlander PHEV (MY16) este dotat în plus la capitolul siguranţă cu mai multe noi sisteme: Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System (UMS) şi noul Monitor Multi-around cu imagine Bird-View.
Mitsubishi Outlander 2.2 DID 4x4
- 0-100 km/h: 10,2 secunde
– Viteza maximă: 200 km/h
- L/l/î: 4.695/1.810/1.680
– Masă proprie: n/a
– Volum portbagaj (l) n/a
– Cilindree (cmc) 2.268
– Putere (CP) 150 la 3.500 rpm
– Cuplu maxim (Nm) 380 la 1.750 rpm
– Consum mediu 6 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze manuală 6 trepte





