Comentariul săptămânii:Axa Paris-Stuttgart-Tokyo

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan Vardie Coty România
Dan Vardie Coty România

O nouă alianţă strategică s-a format acolo unde puţini s-ar fi aşteptat. Francezii cu nemţii avându-i şi pe japonezi alături vor lucra împreună la multe proiecte. Aşa promit, dar oare va funcţiona această nouă alianţă?

 După ce Daimler nu a reuşit nici cu Chrysler, nici cu Hyundai şi nici cu Mitsubishi? Din fericire, alianţa Renault Nissan este una din cele mai sănătose şi lucrative din industrie. Există un singur boss pentru ambele companii, se lucrează foarte bine la platforme comune, baze de ansamble şi sub-ansamble comune, se cumpără componente împreună dar brand-urile sunt total independente. Acelaşi spirit va fi inoculat şi noii alianţe cu Daimler.

Ne alăturăm celor care cred că noul parteneriat strategic va funcţiona. Este un parteneriat bazat pe lucruri clare, operaţiuni bine definite. Are un comitet de lucru condus de cei doi preşedinţi, amândoi fiind cunscuţi ca foarte clari şi precişi în cea ce doresc, spun şi fac. Nu este o alianţa care-şi propune să stabilească alte ierarhii în industria auto- deci cifrele de vânzări nu se vor combina. De altfel, nu se adună nici măcar vânzările lui Renault cu Nissan. Desigur, se pot aduce în discuţie, diferenţele culturale şi rivalităţile între nemţi şi francezi. Dar s-a dovedit că francezii pot colabora foarte bine chiar şi cu japonezii de care-i despart mai multe decât de nemţi.

De reţinut că noul parteneriat nu are - cel puţin deocamdată- vreo implicaţie legată de Dacia. Sigur că nimeni nu s-ar fi aştepat să vedem vreun motor de Mercedes pe Logan, dar cine ştie ce ne poate rezerva viitorul? Cine ar fi bănuit acum cinci ani că vom avea un SUV Dacia cu mecanică Nissan? Probabil că nimeni, nici măcar Louis Schweitzer, părintele Logan-ului. Cine ştie dacă experienţa Dacia nu va avea ceva învăţăminte de oferit pentru marca Smart deţinută de Mercedes? 

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite