BMW ar putea lansa un nou supercar, i9, cu ocazia centenarului din 2016
0Zvonurile presei de specialitate din Germania spun că BMW plănuieşte lansarea unui supercar nou, botezat i9, cu ocazia centenarului din 2016.
Presupusul cadou aniversar al bavarezilor va fi, conform spuselor Auto Motor şi Sport, un urmaş spiritual al iconicului BMW M1, devenind astfel un model de referinţă pentru 100 de ani de maşini BMW.
Istoria modelului M1 este de-a dreptul fascinantă, primul supercar din Munchen fiind un proiect comun BMW-Lamborghini, dezvoltat într-un număr necesar omologării acestui automobil pentru cursele vremurilor. Retragerea Lamborghini din proiect le-a dat nemţilor imboldul de a-şi dezvolta propriul supercar, ajuns mai tarziu un adevarat simbol al mărcii. Munchenezii au intuit puterea acestui model şi nu au ezitat să-l contacteze pe legendarul artist Andy Warhol, care a transformat un prototip dedicat curselor într-un adevărat Art Car. Mai mult de-atât, există o poveste absolut fabuloasă legată de tot procesul de transformare al maşinii respective. Oficialii bavarezi aveau de gând să filmeze un documentar despre transformarea M1-ului în Art Car, dar nu au reuşit nici măcar să monteze suportul tehnic şi aparatura video, pentru că Warhol deja terminase de pictat maşina, procedeu întins pe durata a doar 23 de minute.
Revenind la subiectul actual, toată presa de specialitate aşteaptă ca un posibil supercar i9 să fie bazat pe conceptul M1 Homage, prezentat în 2008. De asemenea, este absolut logic faptul că specialiştii dau drept depăşite valorile de performanţă postate de actualul i8, singurul supercar din portofoliul bavarezilor: 362 CP şi 570 Nm. În timp ce toţi speră ca micul motor de 1.5 litri şi 231 CP să fie înlocuit cu unul mai potent, optimiştii speră chiar la un şase cilindri benzină, de asemenea un element iconic în gama BMW.
Consecutiv modificărilor preziste, greutatea maşinii ar creşte şi ea considerabil, jurnaliştii fiind de părere că BMW se va folosi de know-how-ul din domeniul fibrei de carbon pentru a păstra o masă redusă a automobilului. Şi performanţele unui eventual i9 ar trebui să fie pe măsură, specialiştii susţinând că acceleraţia 0-100 km/h ar dura sub 4 secunde, iar viteza maximă de 250 km/h (limitată electronic) va fi atinsă într-un timp mai scurt.
Poate cel mai important aspect al unui viitor model aniversar este reprezentat de exclusivitatea acestuia, existând chiar informaţii despre două valori: 100 de unităţi, reprezentând vârsta mărcii, sau 453 unităţi, numărul de automobile M1 produse.