De când ar putea avea România un pilot în Formula 1. ”E o dorință pe care o port în suflet până când voi ajunge acolo”

0
Publicat:

Originar din Pitești, Andrei Dună, unul dintre cei mai apreciați piloți din noua generație a automobilismului sportiv românesc, a concurat în acest an în Campionatul Italiei de Formula 4 și are șanse ca peste cinci ani să fie primul român în Formula 1.

Pilotul Andrei Dună ar putea concura în 2029 în Formula 1 FOTO Paolo Pellegrini
Pilotul Andrei Dună ar putea concura în 2029 în Formula 1 FOTO Paolo Pellegrini

Campionatul Italiei de Formula 4 este o competiție dedicată piloților care vor să facă pasul spre campionatele de top pentru monoposturi.

După ce în 2023 Andrei Dună a concurat în Campionatul Franței de Formula 4, tânărul pilot, în vârstă de doar 17 ani, a terminat săptămâna trecută al doilea sezon de Formula 4, de această dată în Italia, pe celebrul circuit de la Monza, iar pentru 2025 are planuri mari și a luat decizia să concureze tot în Italia.

Pentru sezonul viitor, ca și pentru anii următori, cea mai mare problemă pentru tânărul pilot român constă în asigurarea susținerii financiare, costurile pentru un întreg sezon în Formula 4 ridicându-se la câteva sute de mii de euro.

Andrei Dună are doar 17 ani FOTO Paolo Pellegrini
Andrei Dună are doar 17 ani FOTO Paolo Pellegrini

”Bugetul necesar pentru anul viitor este în jur de 400.000-500.000 euro, fiind aproape dublu față de anul trecut deoarece campionatul italian de Formula 4 este unul dintre cele mai puternice, iar din cauza asta trebuie să faci și mai multe antrenamente. De asemenea, și masinile sunt diferite, mai performante față de cele din Franța. Pentru sezonul următor avem ca principal sponsor pe Nuclearelectrica, care a făcut posibilă și ultima participare, anul acesta a fost mai complicat cu bugetul, am putut să merg doar la prima și ultima etapă, însă pentru anul 2025 sunt încrezator”, a declarat Andrei Dună pentru ”Adevărul”.

Deși este foarte greu, pentru tânărul pilot român cel mai mare vis este să concureze în Formula 1, competiția automobilistică supremă, unde România nu a avut vreodată un reprezentant.

”În cazul în care reușesc un sezon complet în Formula 4, ar urma câțiva ani în Formula 3 și ulterior în Formula 2, după care, în jurul anului 2029, probabil că m-aș putea gândi la Formula 1. Este extrem de dificil, dar nu imposibil. Sincer, pentru mine este mai mult decât un vis, pur și simplu o dorință pe care o port cu mine mereu până când voi ajunge acolo. În Formula 1 ai nevoie de o susținere financiară foarte importantă. Pentru Formula 1 e cu totul altă poveste din punct de vedere, însa dacă ar fi să pui totul pe hârtie, cred că ai ajunge la peste 5 milioane de euro, în cazul în care nu ai suport de la academiile de juniori. În acest buget intră parcursul prin Formula 3, Formula 2, însă de obieci piloții vin cu un sponsor mare în Formula 1, de exemplu banca Santander pentru Fernando Alonso sau Carlos Sainz”, explică tânărul pilot român.

Andrei Dună pe circuitul de la Monza FOTO Paolo Pellegrini
Andrei Dună pe circuitul de la Monza FOTO Paolo Pellegrini

Înainte de a ajunge să concureze în Formula 4, Andrei Dună s-a format la rallycross și slalom paralel, iar în 2022 s-a numărat printre remarcații Campionatului Național de Super Rally, o competiție înființată de marele campion Mihai Leu, unde s-a clasat pe locul 8 la general și pe 4 la Clasa 2. În septembrie 2022, la etapa de Super Rally de la Craiova, Andrei a reușit să se claseze pe un foarte bun loc trei, fiind cel mai tânăr pilot care a terminat în Top 3 la o etapă de-a lungul istoriei acestui campionat unde participă numeroși piloți români de primă mărime.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite