Cine sunt cei mai influenţi români în mediul online. Facebook-ul, dominat autoritar de doi comedianţi
0
Starcom a publicat clasamentul celor mai urmărite conturi din mediul online în luna decembrie 2019, în topul de pe Facebook aflându-se pe poziţii fruntaşe doi comedianţi.
Starcom România a realizat, prin intermediul Social Media Stars Index, topul celor mai urmărite conturi în social media din sfera de divertisment. Pentru elaborarea clasamentului a fost analizată şi urmărită activitatea din online a peste 900 de conturi din România şi a comunităţilor acestora, cu scopul de a oferi o imagine unitară asupra activităţii din social media.
Topul analizează prezenţa celor mai urmărite conturi pe cele trei mari platforme din online - Facebook, Instagram şi Youtube – dar şi anvergura canalului şi engagement-ul comunităţilor fiecărui cont.
Astfel, în Top 10 cele mai urmărite conturi în luna decembrie îi găsim pe: Inna, Andra Măruţă, Adelina Pestriţu, Andreea Bălan, Selly, Smiley, Flick Domnul Rimă, Mircea Bravo, MaxINFINITE şi Andrei Zbir.
„Social media a schimbat modul în care clienţii şi companiile interacţionează, iar intelegerea dinamicii de apreciere a creatoriilor de conţinut de către consumatori devine foarte importantă. Prin aceste evaluări încercăm să oferim pieţei o imagine cât mai clară asupra modului de obţinere a vizibilităţii in în social media. Fiind un mediu vast, practic un univers cu un ecosistem propriu, o evaluare obiectivă nu este tocmai uşoară, însă dezvoltăm constant noi metode prin care luăm în calcul toate datele disponibile, pentru a avea rezultate cât mai exacte“, a declarat George Muşat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager.
Pentru o reprezentare cât mai corectă şi echilibrată a performanţelor creatorilor de conţinut pe cele trei platforme sociale, fiecare indicator a fost calculat raportat la dimensiunea maximă a platformei respective. Spre exemplu, contul care are cea mai mare comunitate pe Facebook a fost folosit drept etalon, urmând ca toate celelalte conturi de pe aceeaşi platformă să fie indexate în funcţie de comunitatea acestuia. Această formulă de calcul a fost păstrată pentru toate canalele de socializare. Astfel, s-a calculat un procentaj clar al anvergurii fiecărui cont.
De asemenea, pentru calculul engagement-ului fiecărui cont s-a luat în considerare mai întâi ponderea numărului de comentarii şi distribuiri faţă de numărul de likes la nivel de piaţă, determinând astfel cu cât este mai important un share sau un comentariu vs. un like.
Datele clasamentului însumează rezultatele principalelor trei platforme, Facebook, Instagram şi Youtube. Performanţele au fost însumate, pentru a obţine o medie a activităţii pe platformele menţionate. Astfel, clasarea pe locul 1 pe o singură platformă nu asigură numărul 1 în top.
Personalităţile prezente în top fac parte din mai multe categorii: muzică, TV, zona de beauty & lifestyle, filme şi gaming.
Topul celor mai inluenţi români în mediul online în luna decembrie 2019