Kanal D, peste Pro TV şi Antena 1 în audienţe cu serialul „Bahar“: cea mai mare creştere pentru postul turcesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Kanal D a beneficiat de cea mai mare creştere în topul audienţelor începutului de 2016 odată cu difuzarea serialului turcesc „Bahar - Viaţă furată“. Postul turcesc a ajuns să fie în prime-time chiar şi peste Pro TV şi Antena 1.

Kanal D, reţeta succesului în audienţe 

Postul Kanal D are cea mai mare creştere dintre staţiile TV în prima lună din 2016, arată paginademedia.ro într-o analiză a cifrelor de audienţă înregistrate în luna ianurie. Postul turcesc îşi datorează creşterea difuzării serialului turcesc „Bahar - Viaţă furată“, producţie cu ajutorul căreia Kanal D a sărit, în prime-time (n.r. - interval orar de maximă audienţă), de jumătate de milion de telespectatori în mediul urban şi s-a apropiat la doar 10.000 de telespectatori de Antena 1, arată aceeaşi sursă citată. Săptămâna trecută, în câteva zile, Kanal D a fost pe prima poziţie, în intervalul 20:00 - 24:00, peste Pro TV şi Antena 1, cu combinaţia „Bahar“ - „WowBiz“, evidenţiază paginademedia.ro. Şi după media pe zi, postul turcesc a avut o creştere, trecând peste Antena 3. În aceeaşi analiză se arată că TVR 1 a urcat câteva locuri în topul audienţelor în luna ianuarie, în timp ce DigiSport a scăzut, înjumătăţindu-şi audienţa de seară, în mediul urban. Din primele trei poziţii, singurul post care scade este Antena 1. 

Pro TV rămâne cel mai urmărit post la început de an 

Pro TV a rămas şi în luna ianuarie cel mai urmărit post TV, în mediul urban, cu o medie de 850.000 de telespectatori, un plus de 25.000 de persoane. Antena 1 şi-a menţinut şi ea locul secund, cu o medie de 556.000 de telespectatori, cu 50.000 sub luna decembrie.

Kanal D a avut cea mai mare creştere în prime-time, cu o medie de 546.000 de telespectatori, cu 120.000 de telespectatori peste luna decembrie, graţie combinaţiei „Bahar“ - „WowBiz“. Cu un plus de peste 30.000 de telespectatori, postul public TVR 1 urcă de pe poziţia a noua în decembrie, pe locul 7 în prima lună din 2016 (148.000 de telespectatori).

DigiSport, care în decembrie era pe locul şapte şi sărea de 123.000 de telespectatori, are în ianuarie o audienţă la jumătate: 60.000 de persoane şi locul 14. Urcă două locuri îi intră în primele zece posturi din prime-time postul Antena Stars, care are 110.000 de telespectatori în mediul urban.

Având în vedere media pe zi, Kanal D a beneficiat de un plus de 50.000 de telespectatori, trecând pe locul al treilea (215.000 de telespectatori), peste Antena 3. Schimbarea de clasament vine pe fondul în care audienţa Antena 3 a stagnat după media pe zi, în mediul urban (162.000 de telespectatori). TVR 1 urcă două locuri şi după media pe zi (76.000 de telespectatori), la fel Antena Stars (62.000 de telespectatori). Acasă TV iese din top zece şi ajunge pe locul 14 (37.000 de telespectatori), iar B1 TV intră în top zece (55.000 de telespectatori). 

Povestea serialului „Bahar“ 

„Bahar: Viaţa furată“ aduce în atenţia publicului destinul sinuos al unei fete crescute în condiţii dure de o familie săracă, dar şi o poveste de dragoste. Existenţele a două surori, Efsun şi Bahar, care au crescut sub acelaşi acoperiş, dar care sunt total opuse ca temperament şi caracter, se împletesc în serial. Relaţia dintre cele două tinere se dezvăluie din primele episoade: clocotind de răutate, Efsun este geloasă pe inocenta Bahar, care se sacrifică pentru binele familiei. O poveste complicată, care a stat ascunsă mulţi ani, va ieşi la iveală: Bahar este, de fapt, fiica lui Mehmet Emir, un influent şi prosper om de afaceri. Familia ei adoptivă îi va ascunde acest adevăr, dorind ca Efsun să îi ia locul în inima lui Mehmet Emir. Din nou, când tatăl ei adevărat o caută, lui Bahar i se fură şansa de a-şi recăpăta destinul, Efsun fiind cea care îi ia locul, în timp ce sora ei rămâne să trăiască în sărăcie. Bahar se îndrăgosteşte de un tânăr atrăgător, Ates, dar şi în dragoste va avea de suferit. Mereu pe urmele lui Bahar, Efsun vrea să îi fure acum şi iubitul, astfel se naşte un triunghi amoros. 

De ce se uită românii la serialele turceşti 

Serialele turceşti „au prins“ din ce în ce mai mult la public din România, iar în ultimii ani postul Kanal D a fost marele câştigător al acestei reţete începute cu producţia „Suleyman Magnificul“. Analistul media Iulian Comănescu arată într-o analiză pentru „Adevărul“. că din România această modă a serialelor turceşti poate să fie privită drept o „manie“, „dar e un fenomen cu o arie largă de răspândire, un fel de răzbunare a Imperiului Otoman“. Succesul acestor producţii poate fi explicat prin prisma mai multor factori: puternicul substrat balcano-bizantino-otoman de la noi, precum şi prin faptul că aceste seriale sunt pandantul acultural, dar foarte interesant antropologic, al unor filme de artă ca „Aferim!“ sau „După dealuri“, explică Iulian Comănescu.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite