Un pilot din Campionatul Mondial de Raliuri, învingător în Romania Historic Winter Rally din Covasna

Un pilot din Campionatul Mondial de Raliuri, învingător în Romania Historic Winter Rally din Covasna

Ghislain de Mevius

Belgianul Ghislain de Mevius, la bordul unui Ford Escort MKII, a câştigat a cincea ediţie a Romanian Historic Winter Rally, competiţie pe care a dominat-o încă din prima zi.

Cele mai multe victorii pe probele speciale i-au aparţinut însă francezului Maxime Vilmot, care a pilotat o maşină închiriată din România, informează Federaţia Română de Automobilism Sportiv.

Un total de 45 de echipaje au luat startul în competiţie care a adus împreună tot atâtea bijuterii legendare, maşini cu istorie în anii '80 şi '90 în motorsportul mondial. Nu au lipsit Ford Escort, Toyota Celica, Porsche 911, Lancia Delta 4, Opel Ascona, Mazda RX sau BMW 325.

La fel ca în ediţiile precedente, competiţia organizată în Covasna de Aspromeca prin Paul Lacombe, George Grigorescu, alături de Autocrono şi Autoblic, a strâns un număr impresionant de străini. Din cele 45 de echipaje, doar unul a fost din România, cu Gabriel Stanciu la bord, celelalte sosind din Franţa, Belgia, Olanda şi Grecia.

Cu participări în WRC, dar şi cu victorii în Campionatul Naţional de Raliuri al Belgiei la Open, Ghislain de Mevius a preluat conducerea competiţiei din Covasna încă de pe a doua probă specială şi nu a mai cedat prima poziţie în clasament. 

Avându-l în dreapta pe Johan Jalet, acelaşi copilot care îl ajută şi în etapele mondiale, De Mevius a câştigat doar 4 dintre cele 15 probe speciale ale Romania Historic Winter Rally, dar i-a fost suficient pentru a fi al cincilea învingător din istorie după Laurent Battut, Patrick Ferrier, Charles Munster şi Eric Royere.

La final, De Mevius a avut un avantaj de 1:27,6 în faţa ocupantului poziţiei secunde, francezul Maxime Vilmot. Acesta din urmă, pe un Subaru 555, pe care în trecut l-au folosit Victori Băldescu, Marco Tempestini, Vlad Cosma şi Simone Tempestini, s-a impus în nu mai puţin de 10 probe şi şi-a asigurat locul 2. 

Vilmot, care e cunoscut în special datorită faptului că a fost copilot în peste 50 de etape de european şi mondial, a trebuit să recupereze însă după ce a făcut accident pe a doua probă specială, când a pierdut aproape 5 minute. A fost doar a 14-a cursă din cariera de pilot a francezului, care în 2018 şi 2019 a mai fost prezent în Covasna ca forlighter pe o Dacia Logan. Copilot pentru Vilmot la această ediţie a fost Marine Pelamourgues, fiica lui François Pelamourgues, un cunoscut pilot francez.

Podiumul final al Romania Historic Winter Rally 2021 a fost completat de un alt echipaj francez, format din Frederic Rosati şi Philippe Marchetto, tot pe un Subaru 555. Rosati, care se află pentru a patra oară în Covasna, şi-a adjudecat prima probă specială, însă a încheiat la 02:31,7 în spatele lui De Mevius.

Poziţia a patra a competiţiei care deschide sezonul în automobilismul sportiv românesc a fost ocupată de fostul campion naţional absolut al Belgiei, Bernard Munster, iar în Top 10 s-au mai clasat Guins Kenis, Alexandre Felsenhart, Gerard Marcy, Serge Tchijakoff, Frederic Contet şi Didier Bindels. Câştigător în 2019, Eric Royere a terminat pe 11, în timp ce învingătorul din 2018, Laurent Battut, a abandonat în a doua zi.

Un alt nume important care a concurat la competiţia pe zăpadă din Covasna este chiar tatăl câştigătorului din acest an. Gregoire de Mevius, fost pilot în WRC între 1988 şi 2001, dublu campion mondial PWRC (actualul WRC3), a abandonat în ziua 1 şi a revenit ulterior ca super rally şi s-a clasat constant la finalul probelor în Top 5.

Gabriel Stanciu (Ford Escort MKII), singurul român prezent în competiţie, a terminat pe locul 31 la general, avându-l în dreapta pe Georgios Ladopoulos.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările