Accidentul lui Kubica, lovitură pentru Renault

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Polonezul Robert Kubica a fost la un pas de moarte după ce a ieşit în decor, duminică, într-un raliu din Italia. Kubica a fost unul dintre protagoniştii primei serii de teste din Formula 1, rezultatele sale cu noul monopost Renault fiind remarcabile.

Marea surpriză a testelor de la Valencia de săptămâna trecută, prima sesiune din calendarul pregătirilor pentru noul sezon de Formula 1, a fost Renault. Evoluţia excelentă a lui Robert Kubica la volanul noului monopost, care a afişat un design curajos, i-a pus în gardă pe granzii de la Red Bull, Ferrari, McLaren sau Mercedes. Însă la nici două zile de la finalul testelor, Renault avea să primească o grea lovitură după ce starul echipei, Kubica, suferea, duminică, un grav accident într-un raliu din Savoia, Italia. Un pasionat al raliurilor, polonezul a intrat, în plină viteză, în zidul unei biserici aflate pe marginea traseului. A fost transportat imediat cu elicopterul la un spital din Genova, unde primele verificări au evidenţiat multiple fracturi la mâna dreaptă şi la piciorul drept. Kubica are grav afectate atât braţul, cât şi încheietura mâinii şi medicii erau rezervaţi în ceea ce priveşte starea sa, existând chiar pericolul unei amputări. Altfel, pilotul a rămas conştient pe întreaga durată a examinării medicale, iar probabilitatea unor răni interne este destul de scăzută.

Kubica nu este la primul incident grav din cursele de maşini, el fiind protagonistul unui spectaculos accident în Formula 1. În 2007, În Canada, el a izbit parapetul cu monopostul BMW, care s-a făcut ţăndări, însă Kubica a scăpat ca prin miracol şi a ratat o singură cursă.

Pneurile, principala necunoscută în teste

Concluziile după prima sesiune de pregătire de la Valencia sunt destul de vagi. Deşi ritmul a fost dat de Red Bull, Renault şi Ferrari, timpii, ca de fiecare dată în teste, nu sunt relevanţi din cauza diverselor setări pe care inginerii le încearcă de-a lungul rulajelor. Atât piloţii, cât şi ceilalţi membri ai echipelor au fost rezervaţi în declaraţii. „Sunt atât de multe lucruri care trebuie luate în calcul, încât timpii obţinuţi nu sunt importanţi", a rezumat poate cel mai bine situaţia septuplul campion mondial Michael Schumacher.

Unul dintre principalele subiecte de discuţie şi marea necunoscută a primei sesiuni de teste au reprezentat-o pneurile. Noul provider, Pirelli, care va furniza „încălţările" monoposturilor pentru următoarele trei sezoane, a primit atât critici, cât şi laude. Producătorul italian a înlocuit Bridgestone şi a revenit în F1 pentru prima oară din 1991 ca furnizor unic. „Nu au aceeaşi aderenţă precum Bridgestone şi sunt destul de greu de controlat după o distanţă mai mare parcursă", a spus Lewis Hamilton. Cei de la Pirelli însă au primit indicaţii speciale pentru a produce pneuri care durează mai puţin, pentru a anima şi mai mult competiţia.

„Nu vor exista viitoare versiuni ale pneurilor. Piloţii trebuie să scoată tot ce e mai bun din acest model", a precizat directorul diviziei motorsport al companiei italiene, Paul Hembery, pentru BBC. Coechipierul lui Hamilton la McLaren, Jenson Button, consideră că pneurile îl vor ajuta în acest sezon, în timp ce gurul Red Bull, Adrian Newey, spune că este dificil de adaptat designul maşinii la pneuri. 

image
Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite