Statul face investiţii serioase în modernizarea marilor aeroporturi

Peste 11 milioane de lei vor fi alocaţi modernizării Aeroportului Timişoara, alte 11 milioane urmând a fi împărţite între aerogările Băneasa şi Constanţa. Executivul intenţionează

Peste 11 milioane de lei vor fi alocaţi modernizării Aeroportului Timişoara, alte 11 milioane urmând a fi împărţite între aerogările Băneasa şi Constanţa.

Executivul intenţionează să continue investiţiile pe parcursul anului viitor, pentru modernizarea celor mai importante aeroporturi ale ţării. Deja, cea mai mare sumă din bugetul alocat pentru acest plan se va duce în Banat, pentru lucrările de modernizare a Aeroportului Timişoara.

Potrivit Planului de dezvoltare a aeroporturilor aflat în coordonarea Ministerului Transporturilor, anul viitor statul va continua alocarea fondurilor pentru dezvoltarea mai multor aeroporturi. Astfel, Executivul va aloca 22 de milioane de lei pentru reabilitarea aerogărilor Băneasa, Timişoara şi Constanţa.

Potrivit Ministerului Transporturilor, planul de dezvoltare al aviaţiei face parte dintr-un master plan general al transporturilor, proiect aflat în acest moment în curs de dezvoltare, al cărui termen de finalizare este anul 2008. Volumul total al investiţiilor urmează, potrivit planurilor ministeriale, să fie suportat din bugetul statului.

Jumătate din fonduri, la Timişoara

Cea mai mare investiţie, de 11.043.000 lei, a fost deja alocată încă din acest an pentru Aeroportul Internaţional Timişoara "Traian Vuia". Cu aceşti bani, se vor efectua o serie de lucrări pentru extinderea autogării pentru cursele interne, amenjarea căi de rulare, extinderea platformei pe direcţia est, refacerea drumului de acces şi modernizarea parcării pentru transportatori marfă şi personal.

Diferenţa fondurilor va fi împărţită între aerogările "Mihail Kogălniceanu" din Constanţa şi Aeroportul Internaţional Băneasa. Deja pentru modernizarea Aeroportului Băneasa, până la sfârşitul acestui an au fost alocate două milioane lei în principal pentru refacerea reţelei exterioare de alimentare cu apă potabilă. În schimb, la Aeroportul Internaţional din Constanţa se vor investi nu mai puţin de nouă milioane de lei pentru separarea fluxurilor de pasageri.

Pe fondul aprecierilor făcute recent de Parlamentul European privind încurajarea construirii de noi aeroporturi sau de dezvoltare a celor existente, Critici pentru Ministerul Transporturilor Executivul primeşte critici aspre din partea autorităţilor timişorene.

Potrivit şefului Consiliului Judeţean Timişoara, aeroportul din Timişoara nu poate intra în planul de dezvoltare al Comisiei Europene tocmai din cauza Ministerului Transporturilor, care refuză să transfere acţiunile în proprietatea autorităţilor locale. "Aeroportul din Timişoara nu va putea accesa fonduri disponibile pentru dezvoltarea regională, atâta timp cât aeroportul e condus din Capitală", a declarat preşedintele CJ Timiş, Constantin Ostaficiuc.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


Modifică Setările