Scoala profesionala pregateste someri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Scoala profesionala este o pierdere de vreme. Jucam poker, ascultam muzica, fumam cate o tigara, mai desfacem cate o piesa nefolositoare si uite-asa trece timpul", ne-a spus un elev din anul III,

"Scoala profesionala este o pierdere de vreme. Jucam poker, ascultam muzica, fumam cate o tigara, mai desfacem cate o piesa nefolositoare si uite-asa trece timpul", ne-a spus un elev din anul III, profilul electrica, al Grupului Scolar de Electronica Industriala din Bucuresti. Una dintre cauzele acestei situatii o reprezinta faptul ca scolile profesionale si liceele tehnice au incadrati mai ales suplinitori, carora nu le pasa de cei din banca. La grupul scolar sus-amintit nu exista nici un maistru titular pentru profilul electrica. In atelierele de practica pe care le-am vizitat, doi elevi se chiorau la o piesa, iar restul schimbau pareri. Doamna maistru statea linistita la catedra. La sosirea noastra, a apucat-o harnicia si a inceput sa explice sau sa traseze sarcini elevilor. Asa ne-au spus elevii profilului electrica, anul III, ca decurg 3 zile pe saptamana, in care fac "practica in productie". In celelalte doua zile ale saptamanii, elevii trebuie sa participe la 16 ore de clasa sau laborator. Intr-o zi, cei din anul III au chiar 10 ore de curs, iar in alta 6 ore. Intre disciplinele care se predau am constatat ca nu exista nici un fel de corelare, fiecare dintre ele avand o slaba aplicabilitate. In cele 2 zile li se dicteaza elevilor in nestire, fara ca acestia sa inteleaga ceva. Elevii scolilor profesionale si ai liceelor tehnice sunt supraincarcati. Luand la intamplare unul dintre planurile de invatamant aprobate prin Ordinul 3972/10.05.2001, am constatat ca, pentru pregatirea in meseria de electrician de intretinere si reparatii in industria mica, un elev parcurge 93 de ore pe an pentru dezvoltarea personala si sociala si 930 de ore pe an pentru specializarea in meserie, din care 651 sunt ore de instruire practica ce se desfasoara 3 zile pe saptamana sub "indrumarea" inginerilor si a maistrilor. La acestea se adauga 62 de ore optionale si 105 ore practica de proiect. Pe langa slaba dotare a laboratoarelor si atelierelor, acesti elevi se confrunta cu o lipsa acuta a manualelor. "Nu s-au mai editat manuale de 6-7 ani. Elevii vin la scoala ca la gradinita. Uneori mai au un caiet la centura. In clasa, singura lor indeletnicire este joaca. Daca profesorul vrea sa scoata pe unul dintre ei la tabla, acesta spune foarte senin ca nu a invatat", ne spunea profesorul-inginer suplinitor Dorin Goaga. La Grupul Scolar de Electronica Industriala, elevii de anul III au doar un singur manual, de socio-umane. Afirmatia angajatorilor ca tinerii nu invata nimic la scoala se pare ca nu-i impresioneaza pe reprezentantii MEC. "Reforma in invatamant" ar trebui sa intervina in schimbarea continuturilor incompatibile cu viata cotidiana, si nu doar in inlocuirea denumirilor consacrate, simple si clare cu denumiri straine cum ar fi... cur-riculum.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite