Românii, reticenţi la cumpărăturile online faţă de restul europenilor. De ce preferă românii să stea la cozi în magazine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aproape un sfert din utilizatorii de internet din România fac cumpărături online
Aproape un sfert din utilizatorii de internet din România fac cumpărături online

Românii sunt reticenţi la cumpărăturile online, arată cele mai recente statistici europene. Doar 23% din utilizatorii de Internet din România au făcut achiziţii online în 2017, asta în condiţiile în care media Uniunii Europene e de aproape 70%.

De departe, campioni la achiziţiile online sunt utilizatorii de Internet din nordul UE, în frunte cu cei din Marea Britanie (86%), urmaţi de cei din Suedia (84%) şi cei din Danemarca, Germania, Luxemburg şi Olanda, în condiţiile în care, în fiecare din aceste ţări, aproximativ 82% din utilizatorii de Internet au făcut achiziţii online anul trecut.

Cumpărătorii online cu vârsta între 16 şi 24 de ani sunt principalul grup când vine vorba de achiziţii online de haine şi articole sportive (71% din totalul achiziţiilor), iar cei cu vârsta între 25 şi 54 de ani au fost responsabili pentru 50% din totalul achiziţiilor electronice de bunuri utilizate în gospodărie în timp ce 57% din achiziţiile online de călătorii şi spaţii de cazare au fost făcute de cei cu vârsta cuprinsă între 55 şi 74 de ani.

„Diferenţele dintre bărbaţi şi femei pe aceste categorii încă sunt mari, dar femeile sunt din ce în ce mai preocupate de achiziţionarea celor mai noi terminaluri high-tech”, arată specialiştii.

De ce nu plătesc românii cu cardul

„E o schimbare de paradigmă însă, chiar dacă numărul de comenzi online este în creştere, plata se face de cele mai multe ori în numerar, când vine curierul. Românii nu înţeleg că dacă plătesc cu cardul nu este niciun pericol, ba mai mult, pot bloca tranzacţia, pot returna produsul cu mai multă uşurinţă decât cel cumpărat din magazin”, a explicat Sorin Mierlea, preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (InfoCons).

Mierlea a declarat însă că, înainte de a cumpăra de pe diverse site-uri, clientul trebuie să fie atent la câteva detalii foarte importante.

La ce să fim atenţi când cumpărăm online

„Datele de contact ale magazinului trebuie verificate, numărul de telefon fix trebuie verificat şi el, inclusiv firma poate fi verificată pe site-ul Ministerului de Finanţe”, a completat Mierlea, adăugând că femeile sunt mai predispuse să achiziţioneze produse de pe dispozitivele mobile decât bărbaţii.

Pe de altă parte, psihologul Mihai Copăceanu afirmă că sunt mari diferenţe între comportamentul femeilor şi cel al bărbaţilor atunci când fac cumpărături, în general. „Bărbaţii îşi iau două perechi de pantofi pe an, femeile îşi iau două perechi pe lună, inclusiv strategia lor de a cumpăra este diferită”, a completat specialistul.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite