Pauză de publicitate

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
„ Asta ne-ar mai trebui, să vedem preţul unui coşciug sau tariful unei 
îmbălsămări în pauzele publicitare la „Acces direct” sau „La Măruţă”!”
„ Asta ne-ar mai trebui, să vedem preţul unui coşciug sau tariful unei îmbălsămări în pauzele publicitare la „Acces direct” sau „La Măruţă”!”

De la o vreme, am observat că oamenii care împart fluturaşi publicitari (flyere) pe stradă sau la gurile de metrou nu mă mai bagă în seamă.

Asta înseamnă că nu mai fac parte din publicul-ţintă, că nu sunt în target-ul lor. Sunt invizibil pentru ei.

Ciudat, însă, în cutia mea poştală au început să apară de ceva vreme, în afară de pliantele cu promoţiile supermarketurilor şi nişte flyere cu ofertele firmelor de pompe funebre. Am tresărit când am descoperit prima dată un astfel de fluturaş. De parcă expeditorul ar fi ştiut că, încet-încet, mă apropi de ultimul... target al vieţii. Pe măsură ce am tot primit astfel de fluturaşi, cu texte redactate îngrijit, strângerea de inimă mi-a mai trecut. În fond, toţi locatarii din bloc au primit aşa ceva, nu sunt eu cel vizat. Mi-am zis că şi aceste firme, care funcţionează pe o piaţă liberă şi foarte concurenţială, au nevoie de publicitate. Şi îşi fac publicitate după buget, cu flyere, o promovare sănătoasă şi discretă, că doar n-or avea atâţia bani ca producătorii de detergenţii de rufe ca să-şi facă reclame la televiziune. Asta ne-ar mai trebui, să vedem preţul unui coşciug sau tariful unei îmbălsămări în pauzele publicitare la „Acces direct” sau „La Măruţă”!

Nu sunt în măsură să verific, dar cred că toate aceste mesaje publicitare sunt foarte adevărate. Pentru că moartea nu-i o minciună. Apoi, un mesaj de genul: „Nu vă putem oferi o viaţă frumoasă, dar vă putem asigura un final decent!”, după cum am citit pe unul dintre ultimii fluraşi primiţi, este cât se poate de corect, toată stima pentru copywriter, felicitări!

În fapt, serviciile pompelor funebre au prins ştiinţa marketingului. Moartea este marketizată. (Nu ştiu semnificaţia acestui cuvânt, dar îmi place cum sună!) Pe un alt fluturaş am descoperit şase pachete de servicii, diferite ca preţ, dar bine poziţionate. Astfel, „pachetul de bază” conţine: sicriu, cruce, acte deces, îmbălsămare... (N-are rost să dezvolt oferta. Aceasta ţine de intimitatea răposatului.) Să mai notez şi alte pachete înscrise pe fluturaş: „Pachetul de criză”, „All inclusive”, „All inclusive Lux” şi „Exotic”. „Finalul decent” se vinde pe pachete ca la televiziune prin cablu, ca la telefonia mobilă, ca o vacanţă în Grecia, în funcţie de bugetul fiecărui client.

Apropo de bani! Nu ştiu cum se face, dar în paralel cu înmulţirea fluturaşilor pentru înmormântări, au apărut şi oferte din partea firmelor care dau rapid credite (cu dobânzi uriaşe), chiar şi pe baza unui telefon. Sunt instituţiile financiare nebancare. Ultima ofertă din căsuţa mea poştală „ţinteşte” pensionarii, cărora le oferă „pensii suplimentare” - „Nou! Pentru prima dată în România”. Combinaţia asta de credite pentru pensionari şi servicii funerare este un „triumf” al marketingului. Bătrâneţea şi moartea se vând foarte bine.

Zilele trecute am găsit în aceeaşi cutie poştală un fluturaş: „Maseur calificat, fac masaj pentru toate diagnosticele, la domiciliu clienţilor.” Semnat: „Domnul Paul”.

Am prins fluturaşul în două degete şi l-am recitit visător, aproape înseninat: viaţa este frumoasă!

Opinii

Mai multe de la Petre Barbu


Ultimele știri
Cele mai citite