Box şi cafea la Paris

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gaultier se bate cu plictiseala prin ţinutele de boxer pe care le-a prezentat la Paris
Gaultier se bate cu plictiseala prin ţinutele de boxer pe care le-a prezentat la Paris

Designerul francez Jean Paul Gaultier a prezentat la Paris costume inspirate din apariţiile boxerilor în ring, iar Issey Miyake a venit cu o colecţie ce amintea de cafenelele japoneze.

Casa japoneză Issey Miyake, una dintre primele care şi-a prezentat colecţia la săptămâna modei masculine de la Paris, a venit cu o infuzie de cofeină şi o serie de piese care păreau înmuiate în expresso, în vreme ce gigantul francez Louis Vuitton a preluat eleganţa curată a Vienei începutului de secol şi a îmbinat ţesături clasice cu materiale funcţionale moderne.

Dries Van Noten, favoritul criticilor belgieni, a alăturat şi el materiale contrastante, a pus mâneci de tweed la bluze pentru sport şi a asortat sacouri sport cu blazon şi indispensabili, contribuind la triumful acestora ca pantalonii preferaţi ai sezonului toamnă-iarnă 2010-2011. Lenjeria de corp lungă a fost în prim-plan şi la Gaultier, iar la Vuitton a fost purtată cu haine elegante trei sferturi.

Ţinuta de gală a lui Rocky

Copilul teribil al modei franceze, Jean Paul Gaultier, a transformat podiumul într-un ring de box şi l-a populat cu băieţi stilaţi, care păreau că tocmai fuseseră pocniţi de Mike Tyson. Erau îmbrăcaţi cu trenciuri tip halat, bluze pe gât din piele, indispensabili strâmţi şi prosoape pe post de fulare.

Din tăieturile de pe frunte le picura sânge şi vânătăi mov le „decorau" nasurile şi arcadele. Alţii purtau bluze pe gât imprimate cu muşchi aparenţi şi lenjerie de corp cu talie joasă. Iar un costum făcut din material de trening semăna cu o ţinută pe care Rocky ar fi purtat-o la un eveniment de gală.

Gaultier e cunoscut pentru faptul că exploatează la maximum o temă, ceea ce a făcut şi acum: mănuşile de box din piele roşie au devenit un accesoriu indispensabil, ca şi măştile pentru faţă, pantofii de piele înalţi cu şireturi, prosoapele - purtate şi pe cap, ca glugi - şi centurile foarte late, demne de un campion.

„E vorba de luptă. Lupta cu plictiseala, lupta cu starea de depresie", a spus Gaultier, citat de Associated Press. Designerul era machiat cu un ochi negru şi o buză spartă. Iar pârâiaşe de sânge fals i se scurgeau de pe tâmplă.

Rigoarea şi luxul moderat au fost principalele coordonate de la Vuitton, unde designerul colecţiei masculine Paul Helbers s-a inspirat din atmosfera vieneză din anii '20 şi din prezent pentru o colecţie cu un aer ecvestru care a cuprins look-uri stratificate. Sacourile din caşmir au căpătat un aer futurist datorită unor piese din microfibră plasate în jurul abdomenului.

Haine din tweed la două rânduri au fost purtate cu pantaloni strâmţi din nailon şi cizme înalte. Multe dintre manechine purtau genţi şi rucsaci supradimensionaţi, unii dintre ei pictaţi de artistul german Christian Schoeler cu peisaje în nuanţe de purpuriu, albastru şi roz.

Dimineaţa începe cu ceai englezesc

La rândul lui, directorul artistic de la Miyake, Dai Fujiwara, s-a inspirat din cafenelele japoneze, din feţele lor de masă tipice, din aerul şic al barmanilor şi din estetica laptelui care se amestecă cu o ceaşcă de cafea fierbinte.

„După criză m-am gândit că lumea are nevoie de odihnă, de o pauză de cafea", a declarat Fujiwara pentru AP. Designerul, care îşi începe dimineţile cu o cană de ceai englezesc, a spus că pentru el cafeaua este o plăcere de weekend.

Unul dintre modele, îmbrăcat cu un pulover inspirat dintr-un halat de baie şi cu un ziar rulat care-i ieşea din buzunar, părea idealul lui Fujiwara pentru o dimineaţă de duminică. Un altul prelua aerul şic şi proaspăt trezit din somn al barmanilor din cafenele, purtând un şorţ negru simplu peste pantaloni croiţi larg şi un pulover gros. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite