Petre Daea, despre oaia ca brand de ţară: Oaia este o statuie vie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Petre Daea, ministrul Agriculturii. FOTO gov.ro
Petre Daea, ministrul Agriculturii. FOTO gov.ro

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a declarat, marţi, că este în favoarea folosirii oii ca brand de ţară, argumentând că „oaia este o statuie vie“.

Ministrul Agriculturii a afirmat, iniţial, că oaia este „o statuie vie“. „Uitaţi-vă dumneavoastră în orice parte a ţării cât de frumos este acest animal pe păşunile verzi ale ţarii româneşti“, a completat Daea , pentru Antena 3. 

Întrebat dacă frunza trebuie înlocuită cu oaia ca brand naţional, Petre Daea a raspuns: frunza „o are toată lumea dar oi ca în Romania nu“.Dupa care a incheiat: „Lânga oaie, găseşti o frunză, lânga frunză, nu poţi să găseşti o oaie“. 

Profit.ro a scris că Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunţat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că şi-a propus să schimbe brandul turistic al României, urmând să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a ţării în jurul legendei Mioriţa. Turoperatorii dezaprobă schimbarea brandului, spunând că în turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, şi ironizează ideea de a înlocui frunza cu o oaie. Mioriţa, cred ei, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid şi supus. Aceste lucruri îi fac pe turoperatori să considere neinspirată asocierea dintre Mioriţa şi turismul românesc.

Poziţia ministrului Turismului

Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat marţi, la Parlament, că ministerul nu intenţionează să schimbe brandul de ţară, deoarece România ar trebuit să plătească 850.000 euro Comisiei Europene, fiind doar o discuţie „principială”, în condiţiile în care Ministerul Turismului trebuie să realizeze şase broşuri de promovare a ţării, care vor fi prezentate la târgurile interne şi internaţionale.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite