DEZBATERE Mass-media fentează legea audiovizualului: exit-polluri prezentate pe online în ziua votului

DEZBATERE Mass-media fentează legea audiovizualului: exit-polluri prezentate pe online în ziua votului

Site-urile televiziunilor România TV şi Antena 3 au prezentat, pe tot parcursul zile, sondaje exit-poll

Deşi în ziua votării este interzisă prezentarea de exit-polluri, astăzi, rezultatele parţiale ale scrutinului pentru europarlamentare au circulat de la primele ore. Asta, pentru că legea electorală a audiovizualului nu dispune nimic pentru mediul online.

Ştiri pe aceeaşi temă

Legea privind principiile de desfăşurare ale campaniilor electorale prin intermediul serviciilor media audiovizuale statuează: „În ziua votării sunt interzise:

-    difuzarea de spoturi de publicitate electorală.
-    invitarea sau prezentarea candidaţilor şi/sau a reprezentanţilor competitorilor electorali în emisiunile şi programele posturilor de radio şi de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu.

-    comentarii privind desfăşurarea campaniei, precum şi cele privind candidaţii şi competitorii electorali.
-    prezentarea de sondaje realizate la ieşirea de la urne, înainte de încheierea votării.
-    comentarii referitoare la competitorii electorali, înainte de încheierea votării
-    îndemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat ori candidaturile depuse de competitorii electorali“.

Legea audiovizualului are menirea de a nu influenţa alegătorul în ziua votului. Ea nu se aplică însă şi în mediu online, astfel încât site-urile televiziunilor de ştiri „România TV“ şi „Antena 3“ au prezentat pe tot parcursul zilei rezultatele parţiale ale scrutinului pentru alegerea europarlamentarilor. Pe site-urile de socializare au circulat, de asemenea, rezultate parţiale. În multe cazuri nici măcar nu s-a precizat sursa datelor.  

Răsvan Popescu, membru în Consiliul Naţional al Audiovizualului, ne-a declarat că CNA nu are atribuţii în mediul online şi nici nu există un proiect în acest sens. „Nici la nivel european nu există vreun proiect pentru campaniile electorale în mediul online. În momentul de faţă noi putem interveni doar dacă televiziunile filmează ecranul unui calculator care afişează rezultatele".

10 milioane de oameni au acces la internet în România. Dintre ei, 7 milioane au conturi de Facebook, majoritatea accesând zilnic această platformă. Mai mulţi jurnalişti foarte influenţi pe Facebook au prezentat astăzi, pe surse, exit-polluri.

Vă încurajăm să vă spuneţi punctul de vedere cu privire la campaniile electorale din mediul online în spaţiul de mai jos, rezervat comentariilor.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările