CSM îi critică pe Victor Ponta şi pe liderii USL şi îi apară pe procurori

0
Consiliul Superior al Magistraturii îi critică pe liderii USL din cauza declaraţiilor publice

Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a sesizat luni Inspecţia Judiciară în legătură cu afirmaţiile publice „cu potenţial de intimidare şi decredibilizare a justiţiei” făcute de premierul Victor Ponta, de deputaţii USL Varujan Vosganian şi Mihai Voicu, precum şi de europarlamentarul Ramona Mănescu.

"Astăzi, 13 august 2012, conducerea Consiliului Superior al Magistraturii a sesizat Inspecţia Judiciară în vederea dispunerii şi efectuării de verificări privind posibila încălcare a independenţei justiţiei prin afirmaţiile publice de dată recentă ale doamnei europarlamentar Ramona Mănescu, ale domnilor deputaţi Varujan Vosganian şi Mihai Voicu, precum şi ale domnului prim-ministru Victor Ponta. Sesizarea Inspecţiei Judiciare vizează, în special, intervenţiile acestora în calitate de lideri politici şi formatori de opinie, prin declaraţii ce depăşesc limitele de disciplină a discursului public, cu potenţial de intimidare şi decredibilizare a justiţiei, ca putere a statului", se arată într-un comunicat de presă al CSM.

Ramona Mănescu, europarlamentar PNL, a declarat sâmbătă că USL solicită CSM să se autosesizeze în cazul interceptărilor convorbirilor telefonice ale lui Victor Paul Dobre şi Ioan Rus, care ar fi fost făcute ilegal, menţionând că, în Parlament, USL nu va accepta solicitarea Parchetului General privind începerea urmăririi penale împotriva lui Dobre.

Mănescu a precizat apoi că Ioan Rus, în calitate de ministru de Interne, era membru CSAT şi, potrivit prevederilor legale, ar fi trebuit informat că îi sunt interceptate convorbirile.

Europarlamentarul a menţionat că „unul dintre aceste mijloace de presiune pare să fie astăzi Parchetul General, foarte apropiat domnului Traian Băsescu şi foarte drag preşedintelui suspendat, prin sesizarea pe care a adresat-o Parlamentului şi publicarea in extenso a convorbirilor telefonice dintre miniştri ai Guvernului României, dintre care unul membru CSAT, şi care, conform legii, ar fi trebuit avertizat asupra înregistrărilor convorbirilor lui”.

Mănescu a calificat solicitarea Parchetului General drept „un abuz” şi a mai adăugat că "România s-ar fi întors în anii '50 ai proceselor politice”.

"USL solicită CSM să se autosesizeze urgent în raport cu acest demers al Parchetului General, demers în care Parchetul devine arbitru politic într-o criză constituţională", a conchis europarlamentarul PNL.

Răspunsul CSM pentru Mănescu: "CSM nu se autosesizează, ci dispune verificări după o sesizare''

Oficialii Consiliul Superior al Magistraturii au răspuns luni şi acestei cereri a europarlamentarului Ramona Mănescu.  Potrivit Consiliului, pot fi dispuse verificări cu privire la posibilele abateri disciplinare ale procurorilor, la sesizarea oricărei persoane sau la sesizarea din oficiu a inspectorilor judiciari, CSM neavând posibilitatea legală de "a se autosesiza".

"Art. 44 alin 4) şi alin. 6), art. 45 alin 2) şi art.64 indice 10 lit. e) din Legea nr. 317/2005 privind Consiliul Superior al Magistraturii republicată, cu modificările şi completările ulterioare reglementează modalităţile de sesizare a Inspecţiei Judiciare în legătură cu posibile abateri disciplinare ale procurorilor. Verificările în domeniu pot fi dispuse la sesizarea oricărei persoane sau la sesizarea din oficiu a inspectorilor judiciari, Consiliul Superior al Magistraturii neavând posibilitatea legală de a se «autosesiza» cu aspectele invocate de doamna europarlamentar", se mai arată în comunicatul remis luni de CSM.

Politică