Primul termen în dosarul morţii poliţistului Bogdan Gigină. Dosarul, mutat la Judecătoria Sectorului 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gabriel Oprea FOTO Adevărul
Gabriel Oprea FOTO Adevărul

Vineri a avut loc primul termen în dosarul morţii poliţistului Bogdan Gigină. Magistraţii Curţii Supreme au luat decizia de a trimite dosarul Judecătoriei Sectorului 1, spre soluţionare.

„În temeiul dispoziţiilor art. 346 alin. 6 Cod de procedură penală, cu referire la art. 50 alin.2 Cod de procedură penală, trimite cauza având ca obiect rechizitoriul nr.905/P/2015 al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Direcţia Naţională Anticorupţie - Secţia de Combatere a Corupţiei, prin care au fost trimişi în judecată inculpaţii Oprea Gabriel, Mazilu Petre şi SC General MPM Impex SRL, pentru comiterea infracţiunii de ucidere din culpă, în modalitatea normativă prevăzută de art.192 alin. 1 şi 2 din Codul penal, spre competentă soluţionare Judecătoriei Sectorului 1 Bucureşti, instanţă căreia i se va trimite dosarul. Definitivă”, se arată în decizia Curţii Supreme. 

Fostul ministru de Interne, Gabriel Oprea, la data faptelor vice-prim ministru pentru securitate naţională, este acuzat de ucidere din culpă în legătură cu accidentul rutier ce a dus la decesul poliţistului Bogdan Gigină. În acelaşi caz a mai fost trimis în judecată şi Petre Mazilu  (administrator al GENERAL MPM IMPEX SRL) care este acuzat  de comiterea infracţiunii de ucidere din culpă

Din rechizitoriul întocmit de procurorii rezultă că, în seara de 20 octombrie 2015, agentul de politie Bogdan Gigină, în vârstă de 28 de ani,  „a fost implicat într-un accident de circulaţie pe o stradă din municipiul Bucureşti,  în urma căruia a suferit o hemoragie cranio-cerebrală, consecinţă a unui traumatism cranio-cerebral şi facial cu fractură craniană, leziuni care au cauzat decesul".

La momentul producerii accidentului, făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului Gabriel Oprea, care preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul. La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa către locuinţa sa.

Potrivit rechizitoriului, accidentul rutier care a determinat decesul poliţistului rutier „s-a produs ca urmare a nerespectării, de către inculpaţii Gabriel Oprea (la acea dată ministru al afacerilor interne), Petre Mazilu (administrator şi unic asociat al General MPM Impex SRL) şi General MPM Impex SRL, a dispoziţiilor legale şi a măsurilor de prevedere pentru exercitarea unor activităţi (activitatea de însoţire a ministrului de către poliţişti rutieri în cazul celui dintâi, respectiv activitatea de realizare a unor lucrări în carosabil în cazul celor din urmă)”.

Concret, începând cu preluarea, la începutul anului 2014, a funcţiei de ministru al afacerilor interne, Gabriel Oprea  a „dispus - cu încălcarea dispoziţiilor legale privind însoţirea demnitarilor de către poliţia rutieră - însoţirea sa permanentă de către un dispozitiv de poliţie rutieră, iar din luna iunie 2015 a dispus ca din acest dispozitiv să facă parte şi un poliţist rutier motociclist”, mai susţin procurorii.

"Şi-a conferit discreţionar drepturi"

“În acest mod, ministrul de interne de la acea dată Gabriel Oprea şi-a conferit, în mod discreţionar,<<drepturi>> neprevăzute de cadrul legal,<<drepturi>> a căror exercitare a presupus punerea unor poliţişti rutieri în situaţii de risc sporit, şi totodată a impus ca deplasarea echipajelor de poliţie rutieră să se facă în regim de viteză sporită. Pe cale de consecinţă, inculpatul Gabriel Oprea  a pus poliţiştii rutieri care au executat această activitate de însoţire într-o situaţie permanentă de risc sporit, obligându-i să participe la o activitate cu un potenţial ridicat de producere de evenimente rutiere”, susţin procurorii.

Referitor Petre Mazilu şi firma pe care o conducea General MPM Impex SRL a rezultat că s-au încălcat dispoziţiilor legale privind executarea semnalizării rutiere, nu s-au luat măsuri pentru instruirea angajaţilor cu privire la modalitatea corectă de realizare a semnalizării rutiere aferente lucrărilor executate partea carosabilă. În plus,  s-au pus la dispoziţia angajaţilor semne rutiere realizate artizanal, neconforme standardelor de siguranţă, faptă care a avut ca urmare realizarea total necorespunzătoarea a semnalizării rutiere aferente unei lucrări executate pe strada Ştirbei Vodă din Bucureşti, în zona în care s-a produs accidentul.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite