O mare ţeapă: „Cancaniada“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tabloidul „Cancan“ a lansat o campanie promoţională înşelătoare în care anunţă un câştig de un milion de euro. Şansele ca premiul să fie acordat sunt însă aproape nule: 0,8%!.Mecanismul de a pune „câştigătorul“ să extragă un plic din 125, doar unul dintre ele conţinând potul cel mare, a fost folosit şi de „Gazeta Sporturilor“, care nu a acordat milionul.

Zilele trecute, ziarul „Cancan" a lansat o promoţie puternic promovată şi la TV, prin care anunţă un mare pot de un milion de euro. Spotul TV, în care o voce abia inteligibilă anunţă concursul, spune că „ai megaşansa de a câştiga premiul de un milion de euro", fără să explice însă în ce constă această „megaşansă".

Mai citeşte şi:

VIDEO ŞI GALERIE FOTO EXCLUSIVĂ/Megaescrocherie bancară orchestrată de „Clanul Bua"

Braşov: EXCLUSIV / Ţeapă marca Abraham Cohen lângă Aula Universităţii

Machetele de presă arată şi ele cu litere de-o şchiopă că marele premiu este de un milion de euro. Cu toate acestea, doar după ce parcurge regulamentul stufos al campaniei, scris cu litere mici, cititorul poate afla că în realitate milionul de euro este doar o „bulă de săpun".

Astfel, dintre câştigătorii premiilor din talon va fi desemnat, prin tragere la sorţi, finalistul con­cursului. „Norocosul" va fi pus să aleagă unul dintre cele 125 de plicuri (!). Un singur plic conţine fabuloasa sumă, celelalte având câte 10.000 de euro.

Nu este un păcat să lansezi o campanie pentru ­pentru a atrage şi a fideliza cititorii, dar nu este deontologic să promiţi un premiu pe care cel mai probabil nu-l vei acorda. În timp ce posibilitatea ca marele pot oferit de „Cancan" să fie acordat este de 0,8%, alte concursuri, printre care şi „Clickmania!", garantează că oferă fiecare premiu până la ultimul.

Compania care editează ziarul „Cancan" nici măcar nu riscă din propriul buzunar milionul de euro. Reprezentanţii publicaţiei au omis să menţioneze în regulamentul stufos din ziar (informaţia este doar pe site) că, în cazul în care va fi câştigat, milionul va fi oferit de trei companii de asigurări din străinătate: Lloyds (400.000 de euro), International Insurance Company of Hannover (200.000 de euro) şi Sirius International Insurance Corporation (400.000 de euro).

Este un mecanism ieftin pentru „Cancan", care a trebuit să plătească doar câteva mii de euro pentru a-şi face o asemenea asigurare. Modelul este asemănător cu cel al asigurării pentru un automobil.

Plăteşti o poliţă de asigurare pentru ca respectiva instituţie să suporte costurile în eventualitatea în care maşina va fi lovită. Astfel, în cazul „Cancaniada", cele trei companii preiau „riscul" ca premiul să fie câştigat.

„Gazeta Sporturilor" a aplicat acelaşi mecanism

Acelaşi model de „ţeapă" a fost folosit şi de „Gazeta Sporturilor", parte a grupului Intact. La începutul anului trecut, publicaţia sportivă a lansat un concurs identic în care câştigătorul, în urma tragerii la sorţi, ar fi trebuit să aleagă unul dintre cele 125 de plicuri.

Doar unul singur conţinea suma de un milion de euro, celelalte având câte 3.000 de euro. Norocosul a câştigat, după cum era de aşteptat, doar 3.000 de euro.

Cât de greu e să câştigi milionul

Şansele ca marele pot să ajungă în mâna unui cititor sunt foarte mici.

1. Participanţii trebuie să câştige unul dintre cele aproximativ 700 de premii din talonul răzuibil.

2. Doar unul dintre cei 700 va fi ales, în urma tragerii la sorţi, să meargă în ultima etapă a concursului.

3. Câştigătorul va avea de extras unul dintre cele 125 de plicuri cu bani, şansa să extragă milionul de euro fiind doar de 0,8%.

În timp ce regulamentul concursului, în care este explicată modalitatea de a câştiga premiile, este scris cu litere de doi milimetri, premiul de un milion de euro este anunţat cu litere de 50 de milimetri, adică de 25 de ori mai mari!

image
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite