„Hingherii“ strâng autoturismele parcate neregulamentar din trei sectoare. Vanghelie: Nu-i corect să fie ridicate maşinile dacă n-am reuşit să facem parcări

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto arhivă

Maşinile parcate neregulamentar au împărţit Bucureştiul în două şi în timp ce unii şoferi parchează unde au chef, alţii se străduiesc să găsească locul de parcare potrivit de teamă ca nu cumva să scoată sute de lei din buzunar pentru a-şi recupera maşinile de la „hingheri“.

Locurile de parcare nu sunt suficiente şi de cele mai multe ori lipsa acestora transformă Capitala într-o parcare imensă în care oamenii îşi lasă autotursimul la voia întâmplării.

De ani buni,în Capitală se dă o luptă aprigă pentru un loc de parcare. În cele mai multe cazuri, acestea nu sunt suficiente, iar şoferii ajung să îşi lase maşinile pe unde pot sau pe unde vreau. Treceri de pietoni, staţii de autobuz sau chiar locuri plătite de alţi şoferii, multe sunt ocupate neregulamentar, motiv pentru care primăriile de sector, alături de Poliţia Locală, au obligaţia de rezolva într-un fel sau altul această problemă.

350 de lei recuperarea maşinii

Sectorul 1 al Capitalei este unul în care primăria a decis ca maşinile parcate neregulamentar să fie ridicate încă din 2009. Firma care se ocupă de „curăţarea“ sectorului este SC. TRANSAUTO SERVICII RIDICARE SRL, iar proprietarii maşinilor parcate neregulamentar care au fost ridicate trebuie să plătească pentru recuperarea autoturismului 350 de lei plus TVA. Asta în primele 24 de ore, după care şoferii sunt obligaţi să plătească pentru fiecare zi de întârziere în jur de 50 de lei.

„Operatorul care ridică maşinile parcate neregulamentar virează bugetului local 20% din sumele încasate. Banii colectaţi sunt investiţi în amenajarea de noi locuri de parcare, precum şi pentru lucrări de reabilitare şi întreţinere a carosabilului pe străzile secundare“, precizează reprezentanţii Primăriei Sectorului 1, menţionând că anul trecut din sector au fost ridicate 7.000 de maşini parcate neregulamentar.

În ceea ce priveşte locurile de parcare, în Sectorul 1 există aproximativ 8.000 de locuri de parcare de reşedinţă. Pe lângă aceste parcări, primăria a mai peste 100.000 de locuri de parcare pentru cei care tranzitează zona. În ceea ce priveşte situaţia din Sectorul 2 al Capitalei, reprezentanţii primăriei susţin că „ aici nu se mai ridică maşinile parcate neregulamentar de doi ani“.

Haos în Sectorul 3

Şi în sectorul 3 al Capitalei locurile de parcare sunt insuficiente, motiv pentru care şoferii parchează pe unde apucă, de cele mai multe ori paralizând traficul pe străduţele sencundare.

„Activitatea de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar în Sectorul 3 a fost sistată în aprilie 2011, în urma rezilierii contractului încheiat între Primăria Sectorului 3 şi firma Rosal. În prezent nu mai există nicio reglementare legală în vigoare în baza căreia să fie ridicate maşinile parcate neregulamentar“, susţin reprezentanţii primăriei într-o solicitare făcută de reporterii „Adevărul“.

Piedone renunţă la ridicarea maşinilor

În Sectorul 4 al Capitalei  din anul 2011 se ridică maşinile parcate neregulamentar de firma S.C. AUTOSAL EXPERT S.R.L. Pentru fiecare autovechiul ridicat proprietarul acestuia trebuie să plătească 600 de lei plus TVA pentru ridicarea, transportul şi depozitarea maşinilor în fiecare zi, cu menţiunea că pentru primele 24 de ore nu este perceput niciun tarif.

„Consiliul Local Sector 4 are o redevenţă lunară de de 3% din veniturile încasate de concesionarul S.C. AUTOSAL EXPERT S.R.L“, menţionează reprezentanţii primăriei, care susţin însă că de la jumătatea lunii ianuarie a anului viitor „hingherii“ de maşini vor dispărea.
„Nu vom mai încheia niciun contract cu nicio firmă. O să colaborăm cu Poliţia Locală care va ridica maşini la cerere, doar dacă acestea vor bloca intersecţii sau alte zone“, a declarat primarul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone. În ultimii patru ani, în sector au fost realizate peste 50.000 de locuri de parcare, potrivit reprezentanţilor primăriei.

Vanghelie: „N-am reuşit să facem locuri de parcare“

Primarul Sectorului 5, Marian Vanghelie, susţine că ridicarea maşinilor parcate neregulamentar nu este corectă atâta vreme cât primarii de sectoar nu au putut să facă suficiente locuri de parcare pentru toate maşinile locuitorilor din aceste zone administrative. „N-am reuşit să facem locuri de parcare, ăsta e adevărul. Din acest motiv am decis că nu e normal să ridicăm maşinile parcate neregulamentar“, a precizat edilul.

Maşinile parcate neregulamentar, război în instanţă

Tribunalul Bucureşti a admis de curând cererea a doi reclamanti, formulată impotriva Direcţiei Generale de Poliţie Locală a Sectorului 6 şi a Consiliului Local al Sectorului 6, stabilind anularea hotărârii Consiliului Local care reglementa regulile referitoare la ce se întâmplă cu maşinile parcate neregulamentar. Cu toate acestea, întrebaţi de reporterii „Adevărul“ dacă în acest moment se mai ridică maşinile parcate neregulamentar aceştia au răspuns: „În acest moment nu există o hotărâre definitivă (respectiv o decizie prin care să fie soluţionată cererea de recurs), precum şi faptul că nu ne putem pronunţa o opinie cât timp partea interesată se află încă în termenul de introducere a recursului împotriva sentinţei pronunţată de prima instanţa, partea care are calitate procesuală să promoveze recursul fiind singura în măsură să răspundă în concret la această întrebare“.

Firma care se ocupă de ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar este S.C. Ilcor Eco Auto S.R.L., iar tarifele percepute diferă în funcţie de maşina ridicată. Spre exemplu, pentru un vehicul care cântăreşte sub două tone şi jumătate proprietarul trebuie să plătească blocarea/deblocare 200 de lei, ridicare 250 de lei, transportul 250 de lei şi depozitarea pentru o zi 250 de lei. Pe de altă parte, pentru un vehicul cu masa de peste trei tone şi jumătate preţurile sunt uriaşe: 600 de lei blocarea/deblocarea, 1.200 de lei ridicarea, 1.800 de lei transportul, 2.000 de lei depozitarea pentru 24 de ore.

Pe aceeaşi temă:

Primăria Sectorului 3 se pregăteşte să adune maşinile parcate neregulamentar

Cum îşi pun bucureştenii viaţa în pericol zi de zi: indicatoare ascunse printre pomi, treceri de pietoni invizibile şi marcaje rutiere şterse

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite