Secretele succesului pentru judeţul Sălaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi situaţia actuală a judeţului nu este una de invidiat, Sălajul are câţiva aşi în mânecă. Directorul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest, Claudiu Coşier, este de părere că Sălajul are un mare potenţial economic şi turistic. Neexploatat.

„Sălajul e în mijlocul regiunii, ceea ce reprezintă un mare avantaj, dar deocamdată nu este valorificat, dar va fi, în momentul în care va exista autostrada. Pe la ei va fi punctul de acces la pieţe al maramureşenilor dar şi dinspre capitala sătmărenilor, va fi o variantă care va face legătura între autostradă şi restul lumii. Dezvoltarea judeţului depinde de valorificare acestei poziţii centrale”, este de părere Claudiu Coşier, Directorul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADRNV).

Tradiţie intelectuală

Un alt atu, menţionat de directorul ADRNV, ar fi tradiţia intelectuală, ca brand sălăjean. „Aici mă refer la branduri comunitare. Sălajul a născut o parte din Şcoala Ardeleană, l-a născut pe Iuliu Maniu, care a făcut România Mare, l-a născut pe Coposu care a făcut democraţia din România. Sălăjenii trebuie să continue să promoveze valorile care au născut aceste personalităţi. Ei n-au ieşit din neant. Aveau şcoli bune. Şi acum există”, mai crede Coşier.

Pe aceeaşi temă: „De la Sălajul mare la Sălajul mic. Şi, poate, înapoi”

Totodată, potrivit directorului ADRNV, Sălajul nu şi-a pierdut complet industria şi cultura industrială. „Acolo sunt investitori strategici pentru România: Michelin, Tenaris-Silcotub, industrii care n-au dispărut, cum au dispărut la Cluj sau în alte locuri”, precizează Coşier. „În materie de valori umane înseamnă o cultură industrială care trebuie continuată, investit în ea, valorificată. Este cunoscut că cei care pornesc din şcoli din Sălaj sunt foarte buni pe partea de inginerie, au abilităţi, competenţe tehnice foarte bune”, declară directorul Agenţiei Regionale.

Şi actuala administraţie judeţeană mizează pe industrie. „Proiectele şi politicile sunt cele care dezvoltă un judeţ, nu populaţia sau suprafaţa “, crede preşedintele Consiliului Judeţean, Tiberiu Marc. Referitor la căile pe care ar trebui să le urmeze judeţul pentru o dezvoltare viitoare, acesta consideră că principalele oportunităţi ale judeţului sunt companiile multinaţionale, Michelin şi Tenaris-Siloctub, care vor continua, în opinia lui, să performeze, dar şi industria mobilei şi agricultura, mai precis pomicultura şi creşterea animalelor pentru carne.

Potenţial turistic

Un alt domeniu de viitor este turismul. „Au cel mai mare număr de biserici de lemn din România, 82, dar n-a auzit nimeni de Sălaj ca destinaţie turistică, pentru că nu a fost promovat. Au şi ape termale, de exemplu la Şimleu sau Boghiş. În partea de vest a judeţului este plin de apă termală, numai că nu e forat”, a mai spus Coşier.

Disciplină şi solidaritate

În topul lucrurilor pozitive legate de Sălaj, directorul ADRNV a menţionat şi disciplina în muncă, dar şi solidaritatea. „E un obicei în unele sate: te căsătoreşti şi în trei zile vine jumătate de sat şi îţi face casa. Sunt nişte valori comunitare un pic mai dezvoltate decât în restul României. Asta o să-i ajute foarte mult şi pe viitor”, crede Coşier.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite