FOTO Concurenţă reală pentru CFR pe liniile din România. Trenul privat cu care călătoreşti ca în Occident

FOTO Concurenţă reală pentru CFR pe liniile din România. Trenul privat cu care călătoreşti ca în Occident

Tren Transcarpatic FOTO Facebook/Trenuri Astra Trans Carpatic

Vagoanele Transcarpatic sunt dotate cu mobilier modern, climatizare, WiFi, sisteme electronice de informare a călătorilor sau facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă, iar cei care îşi cumpără bilet la vagonul de dormit primesc un sandvici, o cafea şi apă minerală.

Ştiri pe aceeaşi temă

CFR-ul ar putea avea soarta Taromului odată cu apariţia companiilor private, care transportă călători în condiţii civilizate, la preţuri mai mici. În timp ce bătrâna companie naţională de Căi Ferate continuă să chinuie călătorii cu ponositele garnituri, a început să apară concurenţa pe şine. 
 
Acum, o călătorie de la Timişoara la Bucureşti, care depăşeşte zece ore, poate fi mult mai plăcută. Compania privată Astra Transcarpatic a introdus vagoane nou construite, după cele mai înalte standarde de calitate şi confort. 
 
Societatea arădeană Astra Vagoane Călători realizează şi vinde asemenea vagoane la export, acestea fiind în serviciile unor ţări precum Germania, Cehia, Germania, Austria sau Polonia.
 
Două rute: Arad-Bucureşti şi Bucureşti-Braşov 
 
Transcarpatic a pus în circulaţie, din 10 decembrie, mult aşteptata garnitură care face legătura între Arad şi Bucureşti via Timişoara-Caransebeş-Severin-Craiova. Există două garnituri care a câte cinci sau şase vagoane care face zilnic legătura pe această linie. 

 
Tot de sfârşitul anului trecut a pornit şi trenul pe ruta Bucureşti-Braşov. 
 
O garnitură standard are un vagon de dormit, două vagoane cuşetă, un vagon de clasă compartimentat şi un vagon de clasă salon. Garniturile pot fi suplimentate în funcţie de biletele vândute. 
 
Bilete pot fi cumpărate şi din tren
 
Biletele pentru trenurile Astra Trans Carpatic se cumpăra online de pe site cu o anticipatie de  minim o zi şi maxim 30 de zile, de la casa de bilete din Bucureşti Nord şi Arad  şi  de la personalul de tren, fără costuri suplimentare, la acelaş preţ ca la casa de bilete.
 
Studenţii au gratuitate la clasa a 2-a, elevii şi pensionarii plătesc jumătate de preţ la clasa a 2-a, dar oferă reduceri şi pentru revoluţionari şi veteran de război.
 

 
Sandvici, cafea şi apă minerală la vagonul de dormit
 
Vagoanele Transcarpatic sunt dotate cu mobilier modern, climatizare, WiFi, sisteme electronice de informare a călătorilor sau facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă, iar cei care îşi cumpără bilet la vagonul de dormit primesc un sandvici, o cafea şi apă minerală. Cei care călătoresc la cuşetă au inclus o cafea şi o apă minerală. Vagonul de dormit este dotat cu cabine de duş în compatiment şi la capete. Vagoanele sunt omologate pentru a circula pe reţeaua internaţională RIC.
 

 
Comparaţii de tarife
 
Un bilet Arad-Bucureşti (ce este calculat la 500-600 de kilometri) costă 136 de lei la clasa I-a şi 88 de lei clasa a II-a.
 
La vagonul de dormit, indiferent de distanţă, rezervarea costă 140 de lei (cabină singl lux), 118 de lei (cabină singl), 70 de lei (cabină 2 lux) şi 59 de lei (cabină 2).


 
Rezervarea la cuşetă cabină 4 locuri costă 45 de lei.
 
Tarife CFR. 103 de lei la clasa a II-a, 153 de lei la clasa a I-a, 247 de lei la cuşetă, 304 lei la vagon de dormit single, 227 de lei vagon de dormit cu două paturi, 133 de lei la cuşetă cu patru paturi, 149 de lei cuşetă şase paturi.
 
Transcarpatic are în plan şi introducerea unei rute Timişora - Viena
 
În perioada estivală se va circula si în relaţia Arad - Timisoara - Craiova - Bucureşti - Constanţa si retur.
 
Conform siteului oficial al companiei, începând cu luna martie-aprilie 2018, Transcarpatic va asigura transportul de calatori pe relatiile: Bucureşti - Titu, Arad-Timişoara, Timişoara - Baia Mare, Bucureşti-Bacău, Bucureşti - Constanta, pentru toate relaţiile şi retur.
 
Cei de la Transcarpatic au în plan şi deschiderea unei linii internaţionale, pe ruta Timişoara –Viena.
Astra a achiziţionat 15 automotoarele de la Căile Ferate din Danemarca (DSB). 

 
În ţări precum Austria, Franţa, Germania, Suedia, Danemarca, Norvegia, Belgia, Olanda, Italia dar si în ţări vecine, din Europa de Est precum Polonia, Cehia şi Ungaria - care dispun de o infrastructura feroviară modernizată, transportul intercity concurează cu succes transportul rutier.


Impresii de călătorie

Cei care au încercat acest tren au fost încântaţi de experienţă. „În primul rand un <naş> foarte amabil care ne-a ajutat chiar cu bagajele văzându-ne cu copii. Cabina este de o curăţenie impecabilă, două paturi generoase în care pot dormi lejer un adult şi un copil, amenajate şi îmbrăcate în lenjerie curată.
În cabină există o chiuvetă cu săpun lichid şi apă caldă/rece. Ce m-a impresionat însa este baia. Lavoar, săpun, uscător, duş şi ce m-a dat cu adevarat pe spate este măsuta pentru schimbat bebe. Atâtea amar de ore merită petrecute în maxim confort iar pentru asta merită toţi banii”, a declarat Cristina Corcoţoi din Timişoara.
 

 
CFR visează la recondiţionarea vechilor vagoane
 
La fârşitul anului trecut, CFR a pus în circulaţie un vagon modern, recondiţionat la Atelierele Griviţa din Bucureşti, în cadrul unui proiect al Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi compania CFR Călători. Sindicaliştii feroviari şi CFR Călători încearcă să demonstreze că se poate călători cu trenul în condiţii civilizate, cu costuri nu foarte mari. Vagonul recondiţionat are un design plăcut, este dotat cu internet, plasme care arată locaţia în timp real a vagonului, camere de luat vederi, prize, scaune ergonomice de calitate. Conform reprezentanţilor CFR, reabilitare vagonului,vechi de 18 ani, a costat sub 10.000 de euro.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: