Cine minte în legătură cu renunţarea la autostrada care leagă Serbia de România? Grindeanu dă vina pe sârbi, vecinii spun că românii sunt neserioşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autostrada în Serbia
Autostrada în Serbia

Autorităţile din Serbia au transmis un comunicat prin care au arătat că autostrada care lega cele două ţări era un proiect stategic pentru ei, însă partea română nu a aprobat în timp util începerea proiectului.

Sorin Grindeanu a declarat săptămâna trecută că autostrada Timişoara-Pancevo nu se va mai face din cauza sârbilor, care au renunţat la acest proiect. „Partenerii sârbi, pentru că trebuie să fie de acord şi Serbia, şi România, consideră că nu este strategic acel proiect şi au renuntat la susţinerea pentru proiectul respectiv. Nu din partea noastră, ci din partea Serbiei s-a renunţat”, a declarat Sorin Grindeanu, citat de Digi24.
 

Adevărul despre autostradă nu este însă complet lămurit. Mai mult, sârbii susţin că autostrada care lega ţara lor de România era un obiectiv strategic pentru ei, au sprijinit proiectul de construire a autostrăzii Pancevo-Moraviţa, "doar că partea română nu a aprobat în timp util începerea proiectului". 

Anunţul a fost făcut de Ministerul Construcţiilor, Transporturilor şi Infrastructurii al Serbiei, a transmis Rador. “Nu este vina Serbiei pentru renunţarea la autostrada până în România", se menţionează în comunicatul dat în legătură cu informaţiile că Serbia s-ar fi retras din construirea autostrăzii de la Pancevo la Vrsac (Vârşeţ)”, transmite sursa citată.

Conform societăţii naţionale de drumuri din Serbia, autostrada Belgrad-Vârşeţ se afla pe lista proiectelor care au intrat în adoptarea planului general pentru dezvoltarea circulaţiei în Serbia. Valoarea construcţiei a 92 de kilometri de autostradă, care leagă Belgrad-Panciova - Vârşeţ, urma să fie 570 de milioane de euro.
 

Viitoarea autostradă va fi construită de la Vârşeţ (graniţa cu România), peste Panciova până la „podul chinezesc”, Zemun-Borca. 

România ar avea de finalizat autostrada de la frontiera Moraviţa până la Timişoara, care este în lungime de doar 60 de kilometri. Noua autostradă Timişoara – Belgrad face parte dintr-un proiect mai amplu, prin care Timişoara va fi legată de Italia, prin coridorul european XI.

În noiembrie 2016, Dacian Cioloş şi Alexandar Vucici s-au întâlnit la Timişoara şi nu au lipsit discuţiile legate de construcţia autostrăzii între Timişoara şi Belgrad. Alexandar Vucici a spus atunci că Serbia are proiecte concrete şi vor începe construcţia autostrăzii pe ralaţia Belgrad-Pancevo-Vârşeţ-Moraviţa –până la frontiera cu România. 

Masterplanul de Transport al României, documentul strategic pentru investiţiile din domeniul transporturilor pe urmatorii 15 ani, nu prevedea însă nicio autostradă de la Timişoara la Moraviţa, ci doar un drum naţional.


Citeşte şi:
 

Premierii Dacian Cioloş şi Alexandar Vucici s-au întâlnit la Timişoara. Serbia face autostradă până la graniţă, România nu are în plan aşa ceva

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite