Antrenor timişorean de olimpici naţionali

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adrian Nemeş este unul dintre dascălii care şi-au dedicat timpul pregătirii elevilor pentru performanţă. Profesorul de matematică lucrează cu elevii olimpici de la Colegiul Naţional „Constantin Diaconovici Loga” de peste zece ani.

Generaţii întregi de elevi au avut şansa să înveţe tainele calculelor de la un dascăl care a înţeles că matematica se învaţă cu muncă şi cu sprijin. Tocmai de aceea, Adrian Nemeş a ales să-şi rupă,  zilnic, câteva ore din timpul său liber pentru a lucra cu tinerii pasionaţi de calcule, dincolo de orele din programul şcolar. Aşa a ajuns ca, de-a lungul anilor, să fie antrenor pentru zeci de olimpici naţionali, dar şi tineri care s-au remarcat la concursuri internaţionale de profil.


„Este nevoie de talent, dar şi multă muncă pentru performanţă. Nu confund munca de la clasă cu orele suplimentare de pregătire. Cu olimpicii lucrez cam câte două, trei ore în fiecare zi, plus weekenduri, mai ales când se apropie concursurile”, a spus Adrian Nemeş.


Satisfacţia de după efort


Cea mai mare bucurie a dascălului de matematică este bucuria elevilor săi. „E vorba de bucuria din momentul în care un copil rezolvă o problemă dificilă şi îi vezi în ochi strălucirea”, a mai spus timişoreanul. Chiar dacă nu şi-a imaginat vreodată că va deveni dascăl, Adrian Nemeş, în vârstă de 40 de ani, este în spatele catedrei de 14 ani. „Nu regret deloc. Mi-a plăcut mereu matematica şi rămân în învăţământ pentru că îmi place ceea ce fac”, a spus dascălul. Dincolo de programul de la şcoală, dascălul de matematică este dispus să-şi ajute elevii în aproape orice moment al zilei.
„Au fost seri în care stăteam la trei telefoane şi rezolvam probleme cu trei copii diferiţi”, a povestit timişoreanul.  Secretul reuşitelor, în cazul dascălului de la „C.D. Loga”, este răbdarea şi dedicaţia cu care îşi face meseria.

Cum să predai matematica pe placul elevilor


Adrian Nemeş a înţeles că matematica nu este pe gustul tuturor, aşa că încearcă să le arate elevilor partea frumoasă a ei, chiar şi atunci când aceştia se blochează la diferite probleme. „Este foarte important ca profesorul să le fie aproape. Discut mult cu ei şi le dau informaţii şi din alte domenii”, a spus dascălul. Astfel, profesorul timişorean reuşeşte să-i facă pe tinerii cu care lucrează să studieze cu drag matematica.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite