Exerciţiile care îţi arată cât eşti de flexibil. Ce trebuie să faci ca să fii considerat cu flexibilitate peste medie

Exerciţiile care îţi arată cât eşti de flexibil. Ce trebuie să faci ca să fii considerat cu flexibilitate peste medie

FOTO: ABC

Există persoane care au capacitatea de a-şi mişca membrele într-un mod care îi lasă muţi de uimire pe mulţi. Asta înseamnă că au o flexibilitate ieşită din comun. Bright Side a întocmit o listă scurtă de cinci exerciţii care îţi pot dovedi cât de elastic eşti.

Această abilitate este cunoscută sub denumirea de hipermobilitate şi poate fi un atu incredibil pentru sportivi şi chiar artişti, precum cascadorii sau interpreţii de circ.
 
Specialiştii au stabilit o serie de caracteristici pe care oamenii cu o elasticitate mai mare par să le aibă. 
 
Testul Beighton este un test medical pentru a determina câtă elasticitate are o persoană. Testul se face numai în prezenţa unui specialist şi constă în 5 exerciţii menite să forţeze flexibilitatea articulaţiilor unei persoane la limită. 
 
Exerciţiul 1: extindeţi cotul în afară
 
If You Can Do These 5 Exercises You Might Be More Flexible Than the Average Person
FOTO: brightside.me

Ideea este să extindeţi braţul cât puteţi. Dacă vă aplecaţi încheietura spre exterior, va fi mai uşor să o extindeţi. 
 
If You Can Do These 5 Exercises You Might Be More Flexible Than the Average Person
FOTO: brightside.me

Dacă unghiul format de membrul depăşeşte 10 grade sau mai mult, se notează ca un plus. Încercaţi-l cu ambele braţe, unul câte unul.
 
Exerciţiul 2: îndoiţi degetul mare înapoi spre antebraţ 
 
If You Can Do These 5 Exercises You Might Be More Flexible Than the Average Person
FOTO: brightside.me
If You Can Do These 5 Exercises You Might Be More Flexible Than the Average Person
 
 
Puneţi braţul într-un unghi de 90 de grade, îndoiţi încheietura spre interior, extindeţi degetul mare şi, cu ajutorul mâinii opuse, trageţi-l încet spre antebraţ, până îl atingeţi. Dacă puteţi reuşi să faceţi acest lucru, adăugaţi se notează ca un plus.
 
Exerciţiul 3: trageţi de degetul mic înspre antebraţ, formând un unghi de 90 de grade
 
Există 2 versiuni ale acestui exerciţiu. Pentru primul trebuie să aşezaţi palma în sus şi să luaţi degetul mic cu degetele celeilalte mâini pentru a-l trage în jos, aşa cum vedeţi în ilustraţia de mai sus. 
 
If You Can Do These 5 Exercises You Might Be More Flexible Than the Average Person
FOTO: brightside.me
If You Can Do These 5 Exercises You Might Be More Flexible Than the Average Person
 
A doua versiune constă în a face acelaşi lucru, cu excepţia faptului că în loc să foloseşti doar un deget, tragi toate degetele mâinii. R
 
Repetaţi procedura pentru fiecare mână.
 
Exercitiul 4: Îndoiti genunchiul înapoi
 
În timp ce staţi în picioare, puneţi toată greutatea pe un picior şi încercaţi să vă aduceţi genunchiul înspre spate, pe cât posibil, pentru a extinde întregul picior. 
 
If You Can Do These 5 Exercises You Might Be More Flexible Than the Average Person
FOTO: brightside.me 
If You Can Do These 5 Exercises You Might Be More Flexible Than the Average Person
 
Repetaţi procedura pentru ambele picioare. 
 
Exerciţiul 5: Încercaţi să puneţi mâinile plane pe podea, menţinând genunchii drepţi
 
If You Can Do These 5 Exercises You Might Be More Flexible Than the Average Person
FOTO: brightside.me

Ridicaţi-vă şi aşezaţi ambele picioare. Cu picioarele ferm fixate pe pământ şi fără a îndoi genunchii, încercaţi să atingeţi podeaua cu palmele mâinilor. 
 
Concluzii
 
Dacă aţi reuşit să faceţi toate exerciţiile corect, notaţi cu câte un punct. Dacă aţi obţinut mai mult de 4 puncte la testul de mai sus, asta înseamnă că puteţi avea sindromul de hiperlaxitate articulară. 
 
Sună „înfricoşător”, dar în cele mai multe cazuri, nu este dăunător şi majoritatea oamenilor sunt capabili să trăiască cu el fără să aibă probleme.
 
Este însă mposibil să confirmaţi dacă aveţi sau nu această „afecţiune” fără a fi diagnosticat de un medic calificat. 
 
Diferenţa dintre persoanele cu hipermobilitate benignă a articulaţiilor şi cele fără ea este pur şi simplu că fibrele lor de colagen şi alte proteine ​​ale ţesutului conjunctiv sunt mai flexibile. 
 
Aceste fibre sunt responsabile de forţa şi rezistenţa muşchilor, tendoanelor, cartilajului şi altor părţi ale corpului. Deşi starea este benignă, în cazuri rare poate provoca complicaţii. Câteva dintre acestea includ luxaţii articulare, tendonită, capsulită, entorse, dureri inferioare de spate, scolioză, picioare plate, vene varicoase, hernii etc. 
 
Există câteva măsuri care pot fi luate pentru a preveni acest lucru: efectuaţi exerciţii de relaxare, evitaţi sporturile extreme sau sporturile de contact direct, faceţi exerciţii de întărire musculară (sarcină mică) şi, de preferinţă, izometrie, întinde-ţi muşchii, evitaţi supraîncărcarea articulaţiilor şi sedentarismul.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările