Cele mai sănătoase surse de carbohidraţi. „Indivizii cu reputaţie proastă“, sursa principală de energie a organismului

Cele mai sănătoase surse de carbohidraţi. „Indivizii cu reputaţie proastă“, sursa principală de energie a organismului

Specaliştii spun că un consum de carbohidraţi potrivit poate beneficia efectiv de sănătatea dumneavoastră.

Foarte multe diete delicioase, cum ar fi dieta Ketogenică sau Atkins, promovează restricţionarea carbohidraţilor pentru pierderea în greutate, dar pentru o persoană obişnuită, fără probleme de greutate, nu par a fi alegerea ideală.

Este adevărat că unele alimente bogate în carbohidraţi nu sunt cele mai sănătoase alegeri. Cercetările sugerează că carbohidraţii sub numele de „rafinaţi” nu sunt sănătoşi, cum ar fi deserturile zaharoase, produsele de panificaţie şi alimentele procesate precum chipsurile, pentru că vin la pachet cu creşterea în greutate şi senzaţia de foame, potrivit Prevention.com
 
Cu toate acestea, specaliştii spun că un consum de carbohidraţi potrivit poate beneficia efectiv de sănătatea dumneavoastră.
 
Este important de ştiut că aceşti „indivizi cu reputaţie proastă - carbohidraţii” sunt sursa principală de energie a organismului. Asta înseamnă că avem nevoie de carbohidraţi pentru exerciţiile fizice. Creierul nostru are nevoie de carbohidraţi pentru a funcţiona la un nivel înalt. 
 
Potrivit lucrării „Dietary Guidelines for Americans”, este recomandată consumarea a 45-65% din necesarul de calorii zilnice din carbohidraţi. 
 

Carbohidraţi sănătoşi:

 
1. Cartoful dulce
 
Cartofii dulci au multe beneficii pentru sănătate. Un cartof mediu dulce conţine doar 100 de calorii şi aproximativ 25 de grame de carbohidraţi sănătoşi, dar este, de asemenea, plin de vitamina A, care protejază ochii, şii fibre sănătoase pentru inimă.
 
sweet potatoes healthy carbs
 
2. Orez brun
 
Orezul are o reputatie teribilă, dar orezul brun este o opţiune la cerealele integrale cu adevarat sanatoasă, deoarece conţine proteine ​​şi fibre de saţietate. O jumătate de ceaşcă de orez brun gătit are doar 120 de calorii, 2 grame de fibre, 3 grame de proteine ​​şi 26 de grame de carbohidraţi sănătoşi.
 
3. Mango
 
Acest fruct tropical nu numai că poate ţine locul unui desert, dar o porţie are peste 100% din necesarul de vitamina C zilnică, 25 de grame de carbohidraţi şi mai mult de 1/3 din necesarul de vitamina A, la doar 100 de calorii. 
 
mango healthy carbs
 
4. Ovăz
 
Cu 27 de grame de carbohidraţi sănătoşi, 4 grame de fibre şi 5 grame de proteine ​​în doar jumătate de ceaşcă, ovăzul este o opţiune ideală pentru masa de dimineaţă.  
 
5. Quinoa
 
Aceste boabe fără gluten se mândresc cu un profil nutriţional impresionant - cu 20 de grame de carbohidraţi sănătoşi, 4 grame de proteine, 2,5 grame de fibre şi 150 de miligrame de potasiu în doar jumătate de cupă gătită.
 
6. Fasolea
 
Fasolea vine în multe forme şi mărimi, dar toate conţin o cantitate bună de proteine, fibre şi carbohidraţi complecşi. Cu aproximativ 7 grame de proteine ​​şi 20 de grame de carbohidraţi la o jumătate de ceaşcă, fasolea vă ajută să vă menţineţi în formă după masă. 
 
beans healthy carbs
 
7. Cartofii albi
 
Aceşti tuberculi simpli vin la pachet cu aproximativ 150 de calorii, 33 de grame de carbohidraţi şi 860 de miligrame de potasiu (sau aproape 20% din necesităţile zilnice). În plus, cartofii sunt un amidon rezistent, ceea ce înseamnă că ajută la digestie şi reduc apetitul.
 
8. Sfecla roşie
 
O regulă de bază în alegerea legumelor este că, cu cât culoarea este mai închisă, cu atât conţin mai multe substanţe nutritive. Sfecla nu face excepţie de la regulă. Sunt bogate în antocianine, betaina şi luteina. Betaina poate reduce riscul de apariţie a bolilor cardiovasculare, datorită proprietăţilor sale antiinflamatorii. Trei sfecle conţin 100 de calorii, 23 de grame de carbohidraţi, 7 grame de fibre şi 800 de miligrame de potasiu.
 
9. Morcovi
 
Trei morcovi mari oferă aproximativ 20 de grame de carbohidraţi, mai bine 100% din necesarul de vitamina A şi 15% din necesarul zilnic de potasiu. 
 
10. Banane
 
banana healthy carbs
 
O banană medie are 100 de calorii şi 26 de grame de carbohidraţi sănătoşi. În plus sunt excelente pentru intestin, sunt combustibilul perfect pentru antrenament şi vă menţin apetitul sub control.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările