Membru de onoare al Organizaţiei Salvaţi Copiii: „Elevii fără COVID-19 nu sunt primiţi la cursurile online“

Membru de onoare al Organizaţiei Salvaţi Copiii: „Elevii fără COVID-19 nu sunt
primiţi la cursurile online“

FOTO: Adevărul

Un voluntar cu state vechi al Organizaţiei „Salvaţi Copiii” România atrage atenţia că unele şcoli nu îi primesc la cursurile online pe elevii care nu sunt infectaţi cu noul virus. Sunt situaţii în care elevii au piciorul rupt sau au probleme de altă natură, însă nu li se permite să participe la ore în spaţiul virtual, alături de colegii lor infectaţi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Camelia Iordache este membru de onoare al organizaţiei „Salvaţi Copiii” România. Timp de peste 20 de ani, a fost preşedintele filialei Suceava a acestei structuri. 

Recent, un grup de părinţi i-a semnalat că sunt şcoli în judeţul Suceava care nu îi primesc pe elevii fără COVID-19 la cursurile online. Este vorba despre unităţi de învăţământ care, deşi fac ore în format hibrid, nu trimit invitaţiile de conectare şi copiilor neinfectaţi. 

Directorii de şcoli care procedează astfel invocă un ordin comun al ministerelor Educaţiei şi Sănătăţii, adoptat înainte de debutul anului şcolar, în care se arată că la şcoala online pot participa elevii cu COVID, cei care au intrat în contact cu persoane infectate sau cei care fac parte din categoriile de risc la COVID. 

„Gândiţi-vă la situaţia unui copil care este din mediul rural şi din motive independente de el nu poate ajunge la şcoală: alunecare de teren, orice altceva. Practic accesul lui către şcoală este imposibil. Părinţii au întrebat ce să facă în această situaţie. Li s-a răspuns: dar, înainte cum era? Stăteai acasă, veneai cu scutire şi luai lecţiile de la colegi. Da, dar înainte nu aveam un sistem online în care s-a investit extraordinar de mult, care a fost creat tocmai pentru a da posibilitatea copiilor să participe la lecţii”, a declarat Camelia Iordache.

Ea a explicat că dreptul elevilor la educaţie este garantat de Constituţia României, de Legea Educaţiei Naţionale. În plus, inclusiv ordinul comun poate fi interpretat în favoarea elevilor.

„Consiliul de administraţie care face o separare clară între copii pe motiv de interpretare greşită a legii nu face decât să încalce cel puţin trei legi: Constituţia României, Legea Educaţiei şi inclusiv ordinul comun care nu exclude celelalte situaţii în care copilulul nu poate fi prezent în clasă”, a mai spus sursa citată.  

Mai puteţi citi şi:

Scrisoarea tulburătoare a Episcopiei despre căsătoriile de probă: „Blasfemie. Dragobetele este transformat într-un jalnic concubinaj al desfrânării”

Episcopia Devei şi Hunedoarei va prelua o grădiniţă închisă din Hunedoara, din proprietatea primăriei

Donaţie importantă a Episcopiei Devei şi Hunedoarei, în sprijinul pacienţilor cu COVID 19

Episcopia Devei şi Hunedoarei face apel către localnici pentru a dona sânge şi plasmă

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările