Cum s-a transformat dezvoltarea personală într-un adevărat business

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unii dintre cei care afirmă că te pot ajuta să de dezvolţi personal sunt doar persoane care urmăresc un singur lucru, să îşi vândă produsele.

Dezvoltarea personală a devenit în ultimii ani un domeniu despre care se vorbeşte tot mai des şi care are o căutare tot mai mare la nivelul României. Speakerii motivaţionali din Statele Unite, cărţile motivaţionale şi coach-ii care pot să te transforme peste noapte în cea mai bună variantă a ta sunt la tot pasul. Psihologii atrag însă atenţia că un proces de dezvoltare şi de redescoperire a propriilor forţe şi a potenţialului nu are loc peste noapte şi nici nu e ceva extrem de facil.

„Cei care refuză, din frică, un proces real de dezvoltare personală vor găsi mii de scuze şi vor evita la infinit accesarea lui. Mai mult, se vor scufunda într-o iluzie, un surogat, care are menirea de a-i îndepărta şi mai mult de procesul propriu-zis! Şi atunci ei pot începe o goană nebună după cărţi motivaţionale, articole tematice, filme sau materiale care le hrănesc iluzia că sunt la modă şi că fac şi ei dezvoltare personală!”, afirmă psihologul Daniel Moiş

Psihologul mai spune că unele persoane au simţit disperarea oamenilor de a deveni mai buni depunând un efort minim şi în acelaşi timp deschiderea lor de a plăti sume frumoase pentru acest lucru, iar domeniul dezvoltării personale şi-a mutat atenţia de la adevărata dezvoltare la producerea de bani de pe urma semenilor.

„Internetul e plin de traineri, coachi sau specialişti în vânzarea de materiale menite să înlocuiască temporar procesul în sine! La ce bun să să munceşti asupra ta luni de zile pentru a accesa procesul de dezvoltare personală? Când, uite, poţi cumpăra acum nişte cărţi sau CD-uri în care ţi se descrie detaliat drumul. Calea de care tu te fereşti, la nivel suconştient, să o parcurgi cu adevărat! Şi pe care o poţi oricum admira şi din exterior! Iar tu, căutător de soluţii instant, lipsit de răbdarea parcurgerii acestui drum complex, te laşi cu uşurinţă amăgit de reclame, de cârlige de marketing, de promisiuni pompoase, fără suport în realitate. E şi normal să te laşi manipulat, deoarece tu de fapt refuzi să accesezi procesul şi cauţi scurtătura! Care poate fi măcar vizionată sau chiar şi învăţată pe de rost!”, completează Daniel Moiş, psiholog.

Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite