Uzinele Dacia, afectate de criza componentelor electronice. Mai multe secţii de la Mioveni opresc activitatea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto arhivă: gruprenault.ro
Foto arhivă: gruprenault.ro

O parte dintre salariaţii uneia dintre uzilele producătorului de autorurismre de la Colibaşi - Uzina Vehicule Dacia - au fost anunţaţi astăzi că vineri şi luni nu vor lucra. Motivul întreruperii activităţii este legat de lipsa componentelor electronice ce urmează a fi montate pe maşini.

Grupul Renault a anunţat, încă din ianuarie, că luna aceasta va adapta pro­ducţia industrială pe fondul penuriei mondiale de com­ponente electronice provenite de la anumiţi furnizori.

Concret, sistemele necesare montării pe automobilele produse pe platforma de la Mioveni nu pot fi livrate către Dacia de furnizorii săi care, la rândul lor, au un deficit în ceea ce priveşte microcipurile necesare.

Cercul vicios se vede direct în producţia de la Colibaşi.  O parte dintre salariaţi vor sta acasă vineri, 5 februarie, şi luni, 8 februarie. Sunt vizaţi, în special, angajaţii din secţiile care funcţionează în cadrul UVD (Uzina Vehicule), una dintre cele doua mari uzine situate pe platforma industrială de la Mioveni.

Este vorba de noi întreruperi ale activităţii, după cea de luni, 1 februarie, când în secţiile caroserie, vopsitorie, montaj şi o parte din presaj nu s-a lucrat din cauza lipsei de componente electronice cu care se confruntă uzina. 

"Angajaţii respectivi  nu au avut ce monta pe maşini, aşa că au stat acasă Industria constructoare de maşini din toată Europa trece printr-un moment greu din cauza lipsei acestor componente (...). Vor mai fi întreruperi. Probabil vor fi mai multe zile, dar nu le nominalizez. Miercuri anunţăm când şi unde se va întrerupe din nou activitatea”, preciza, aseară, Ion Iordache, vicelider Sindicatul Autoturisme, care preconiza că  (de vineri încolo) vor fi luate măsuri similare.

Platforma industrială Dacia reuneşte activităţile de Producţie, Logistică şi Export, Inginerie Producţie

Uzina Vehicule 

Uzina Vehicule asigură producţia gamei Dacia: Logan (inclusiv versiunea Stepway), Sandero Stepway şi Duster (4X2 şi 4X4), precum şi a unor componente necesare asamblării maşinilor.

Este organizată în patru departamente de fabricaţie: Presaj, Caroserie, Vopsitorie şi Montaj. Aici sunt produse piese pentru alte uzine ale Groupe Renault (Brazilia, Rusia, Franţa, Maroc, Columbia, India, Africa de Sud, Algeria şi Argentina) care asamblează Logan, Sandero şi Duster, dar nu au un departament de Presaj propri. Peste 90% din producţia uzinei de la Mioveni merge la export.

Din anul 1968, uzina de la Mioveni a produs peste 7 milioane de vehicule, de la primul exemplar Dacia 1100 şi până la a treia generaţie a modelelor Logan şi Sandero.

Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia 

Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina foloseşte sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance Production Way (APW).

Se produc peste 500.000 de motoare şi aproximativ 500.000 de cutii de viteze, din care 80% merg la export prin intermediul Direcţiei Logistică Dacia şi a celui mai mare centru logistic al Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance International Logistics Network (AILN).

Peste 2 milioane de vehicule (Dacia, Renault sau Nissan) din lume sunt echipate cu motoare produse în România, la Mioveni.

Direcţia Logistică România asigură condiţiile necesare bunei desfăşurări a procesului de comandă/aprovizionare şi transport de piese pentru fabricaţia vehiculelor şi a componentelor mecanice în cele doua uzine Dacia de pe platforma, precum şi în cele 23 de uzine ale Alianţei care produc vehicule din gama Dacia la nivel internaţional. Ea eserveşte  direcţia Comercială prin organizarea şi expedierea produselor finite (vehicule noi) către reţeaua de comercizalizare din România şi din afara ţării.

Vă recomandăm să citiţi şi: 

Cum au desfiinţat comuniştii Ateneul Popular, unde au susţinut prelegeri Liviu Rebreanu şi Tudor Muşatescu

Elena Lasconi a prins beat, la serviciu, un angajat al Primăriei Câmpulung: „Ce dulce e viaţa când ai job sigur la stat!“

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite