România, cimitirul auto al Europei. La o maşină nouă, românii înmatriculează cinci maşini vechi

România, cimitirul auto al Europei. La o maşină nouă, românii înmatriculează cinci maşini vechi

Peste 135.000 de maşini second-hand au fost înmatriculate în primele patru luni din acest an FOTO: Denis Grigorescu

Românii continuă să înmatriculeze masiv maşini second-hand. În primele patru luni din acest an au fost înmatriculate peste 135.000 de maşini second-hand, de cinci ori mai multe comparativ cu înmatriculările de autoturisme noi.

Ştiri pe aceeaşi temă

O statistică oferită de ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România) arată că românii nu renunţă la preferinţa pentru maşinile vechi aduse de peste hotare. În 2020, în ţara noastră, au fost înmatriculate 161.562 maşini noi şi nu mai puţin de 405.045 maşini second-hand.

Tendinţa s-a păstrat şi în 2021. În primele patru luni din acest an au fost înmatriculate peste 135.000 de maşini second-hand, de cinci ori mai mult comparativ cu înmatriculările de autoturisme noi.

Astfel, în luna aprilie, au fost înmatriculate 6.862 maşini noi (o creştere de 58% faţă de aprilie 2020). În aceeaşi lună au fost înmatriculate şi 34.240 maşini second-hand, de cinci ori mai multe comparativ cu maşinile noi.

Raportul este acelaşi şi dacă luăm în calcul înmatriculările din primele patru luni ale acestui an: 135.539 maşini second-hand înmatriculate, faţă de doar 27.624 maşini noi. Iar nivelul înmatriculărilor de autoturisme second-hand pe primele patru luni din 2021 a crescut cu 5,62% faţă de perioada similară din 2020.

Datele ACAROM denotă că deşi piaţa auto din ţara noastră începe să îşi revină spectaculos privind înmatriculările de maşini noi, îngrijorător este faptul că înmatriculările de autovehicule second-hand au un volum extrem de mare. Iar raportul maşinilor second-hand înmatriculate faţă de cele noi este în creştere faţă de anul trecut.

„Avem unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa” 

Adrian Sandu, secretarul general ACAROM, consideră regretabil că înmatriculările de vehicule second-hand rămân la un nivel atât de ridicat.

„În acest ritm, fără măsuri complementare programelor Rabla, nu vom asista la o înnoire a parcului auto naţional, ci la o îmbătrânire din ce în ce mai accentuată a acestuia. Statistic vorbind, avem unul din cele mai vechi parcuri auto din Europa, cu o medie de peste 16,5 ani. Iar dacă luăm în considerare faptul că peste 70% dintre vehiculele second-hand importate au o vechime mai mare de 12 ani nu face decât să contribuie la această îmbătrânire a parcului auto“, arată Sandu.

În opinia sa, creşterea mare a înmatriculărilor de autoturisme second-hand este cauzată şi de lipsa măsurilor adecvate ce ar trebui luate de către autorităţi - precum fiscalizarea importului de vehicule second-hand sau control ITP în vamă.

Statistica de pandemie, luată în calcul

Totuşi, deşi înmatriculările de autoturisme noi au crescut în aprilie 2021 cu peste 58% faţă de aprilie 2020, trebuie amintit ca luna aprilie a anului trecut a fost una afectată din plin de pandemia de SARS-CoV-2, la vremea respectivă fiind impuse măsuri medicale ce au vizat atât carantina, dar mai ales limitarea deplasării populaţiei.

Pe producătorii de autovehicule îi bucură însă orice semn de redresare a înmatriculărilor. „Ne bucură această creştere şi sperăm ca o dată cu lansarea programelor Rabla şi Rabla Plus, înmatriculările de autoturisme noi să revină la volumele de dinainte de pandemie, respectiv peste 10.000 unităţi lunar“, precizează Adrian Sandu.

Adrian Sandu, secretarul general ACAROM FOTO: Denis Grigorescu


Vă mai recomandăm şi:

Modelul Duster cu numărul 2.000.000 a fost produs la uzina Dacia de la Mioveni

Cum arată Dacia Duster Carpoint Edition. La ce preţ ajunge varianta nemţească a maşinii FOTO

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările