Pitesti: Căldură mare în autobuze

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pitesti: Căldură mare în autobuze
Pitesti: Căldură mare în autobuze

30 din cele 110 autobuze ale Publitransului nu au deloc aer condiţionat. În celelalte 80 de maşini, teoretic, ar trebui să fie răcoare. Practic, aerul condiţionat funcţionează cu intermitenţe.

  Dacă ai ghinionul să te urci într-unul din MAZ-urile sau ICAR-urile care circulă pe oricare dintre liniile Publitransului, te trec toate transpiraţiile. Sau, dacă vrei să vezi partea plină a paharului, reuşeşti să dai jos, fără vreun efort fizic, poate doar cu  unul psihic, câteva kilograme bune.


„Mai bine nu te urci, decât să-ţi dai duhul”

„Mori de cald, domnule, te asfixiezi dacă nimereşti într-unul dintre autobuzele astea galbene. Când nu e foarte aglomeraţie, mai ajunge la tine o pală de aer, şi ăla cald, de la geamurile deschise. Când e aglomeraţie, mai bine nu te urci, decât să-ţi dai duhul acolo!”, spune Marian Costescu, unul dintre piteştenii care ciurculă frecvent pe linia 2.

“Pentru astea vechi, biletul ar trebui să fie mai ieftin”

 „Dacă tot au făcut o treabă, cumpărând  autobuze din astea moderne, nu puteau să le schimbe pe toate?!  Măcar pentru astea vechi, biletul ar trebui să fie mai ieftin, că doar nu-i acelaşi confort!” spune, coborând dinntr-un 8, Adela Achim, 47 de ani.

,, Pe lângă cele 80 cu aer condiţionat, avem, într-adevăr, 30 de autobuze fără astfel de dotări. Sunt maşini bune, unele nu au decât 5 ani vechime şi nu putem să le scoatem din funcţiune doar pentru  că nu au aer condiţiunat. Varianta montării unor astfel de instalaţii este exclusă pe maşinile respective, iar achiziţionarea unora noi, cu astfel de dotări, ar fi mult prea costisitoare, având în vedere că un asemenea autobuz costă în jur de 200 de mii de euro.”, explică Manuel Rortaru, director general Publitrans.


 Aer condiţionat, cu intermitenţe

,,Din cele 80 de autobuze dotate cu aer condiţionat, doar unul nu circulă cu instalaţia pornită, pentru că aşteptăm o piesă. Celelate, cel puţin în intervalul 11.00-17.00, dacă temperatura depăşeşte 28 de grade, trebuie să circule cu aerul condiţionat pornit. Şoferii sunt verificaţi zilnic, pe traseu, dacă au instalaţiile pornite”, spune Manuel Rotaru.

 Teoretic, în aceste autobuze ar trebui să avem  răcoare. Numai că, spune conducerea Publitrans, unii călători lasă geamurile deschise, iar instalaţiile de aer condiţionat din mijloacele de transport nu mai  fac faţă temperaturilor ridicate din aceasta perioadă.
 Sunt şi cazuri în care, în mijlocul zilei, instalaţia de aer condiţionat este oprită.
,, Am lăsat să treacă două autobuze vechi ca să mă urc într-unul dintr-ăsta cu aer condiţionat. Înăuntru surpriză! Aer condiţionat – lipsă. L-am rugat pe şofer să pornească aparatul şi mi-a replicat că tocmai i s-a cerut să fie oprit,” povesteşte Titi Miron, 51 de ani, electrician.

,, Sunt cazuri în care chiar călătorii  solicită şoferului oprirea instalaţiei. E vorba, în special, de maşinile care circulă pe linia 8, în care se urcă preponderent pensionari. Şi, atunci, aerul condiţionat funcţionează cu intermitenţe.” , explică directorul general al transportatorului public local de călători.

 
Pe site-ul municipalătăţii, la adresa www.primariapitesti.ro,  la secţiunea „Transparenţă decizională”,  poate fi consultată, începând de ieri, o propunere de regulament privind efectuarea transportului public local de persoane prin curse regulate, şi nu numai.Timp de 10 zile, de la data publicării, oricine poate veni cu sugestii privind activitatea transportatotului public de călători.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite