Când încep lucrările la un drum esenţial pentru industria auto din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Viitorul drum va porni din vestul Piteştiului FOTO: Denis Grigorescu
Viitorul drum va porni din vestul Piteştiului FOTO: Denis Grigorescu

Drumul expres Piteşti-Mioveni, extrem de important pentru industria auto românească, va face legătura dintre autostrada A1 Bucureşti-Piteşti, uzina Dacia de la Mioveni şi zecile de firme din jurul uzinei. Autorităţile locale şi centrale au furnizat mai multe detalii pentru ”Adevărul” privind stadiul proiectului.

Viitorul drum expres, în lungime de zece kilometri, va fi unul esenţial pentru industria auto din România, luând în calcul că va asigura o legătură foarte rapidă între Bucureşti şi platforma industrială de la Mioveni, unde în afară de uzina Dacia sunt peste 50 de companii producătoare de componente auto şi peste 35.000 de salariaţi.

Pe 29 octombrie 2020, CNAIR şi firma Search Corporation au semnat contractul de servicii pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de execuţie pentru „Drum Expres Piteşti – Braşov: Sector Piteşti (A1 Centura Piteşti) - Mioveni (Centura Sud)ˮ. În conformitate cu prevederile contractuale, termenele de predare ale documentelor sunt următoarele: proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor - ianuarie 2022 şi proiectul tehnic - aprilie 2022. Până pe data de 1 mai 2022 trebuie obţinută şi autorizaţia de construcţie. Valoarea estimată a proiectului este de 222,71 milioane lei fără TVA. „Traseul viitorului drum expres Piteşti-Mioveni a fost revizuit, deoarece Primăria Mărăcineni şi Institutul Pomicol Mărăcineni nu au fost de acord cu varianta iniţială de traseu. Estimăm că lucrările la acest drum extrem de important pentru industria auto vor începe cel târziu în toamna anului 2022”, a declarat pentru ”Adevărul” Gelu Tofan, viceprimarul Piteştiului.

„Vor fi atrase investiţii noi graţie acestui drum expres”

Adrian Sandu, secretarul general al ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România), a explicat pentru „Adevărul” cât de important este acest drum expres Piteşti-Mioveni pentru industria auto şi nu numai

adrian sandu acarom

„Creşterea vitezei de transport mărfuri, fie că vorbim de transport rutier, fie că ne referim la transport feroviar sau fluvial, este o condiţie necesară pentru creşterea gradului de competitivitate a României. Graţie viitorului drum expres Piteşti-Mioveni se va micşora timpul de tranzit pentru zeci de mii de angajaţi. Viitorul drum expres Piteşti-Mioveni, parte importantă a drumului expres Piteşti-Câmpulung Muscel -Braşov, va duce cu siguranţă la creşterea atractivitatii regiunii Argeş în perspectiva dezvoltării investiţiilor actuale şi atragerea unora noi. Totodată, conexiunea cu A1 şi drumul expres Piteşti-Craiova, poate transforma Piteştiul în unul dintre cele mai importante noduri de trafic situat pe coridorul 4 Trans European. Acest drum expres nu va folosi doar sectorului auto, deşi mare parte din traficul înregistrat va fi în mare măsură generat de acest sector. Vor fi beneficii importante pentru toată economia”, precizează Adrian Sandu.

Trebuie spus că drumul expres Piteşti-Mioveni a fost solicitat cu insistenţă de către reprezentanţii uzinei Dacia în ultimii zece ani.

Se lucrează şi la viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti

O altă veste bună pentru Dacia este că se lucrează pe două dintre cele cinci tronsoane ale viitoarei autostrăzi Sibiu-Piteşti. După cum au precizat reprezentanţii CNAIR în exclusivitate pentru „Adevărul”, secţiunea 1 (Sibiu-Boiţa) din viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti, cu o lungime de 13,7 kilometri, are stadiul fizic al lucrărilor de peste 55%. Contractul de proiectare şi execuţie pentru această secţiune, cu o valoare de 612.647.863,28 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi compania Porr Construct SRL. Lucrările au început în primăvara anului 2020. La secţiunea 5 Curtea de Argeş-Piteşti, în lungime de 30,35 kilometri, lucrările au ajuns la un stadiu de 8%, fiind începute pe 1 septembrie a.c. Dacia estimează că din cauza lipsei autostrăzii Sibiu-Piteşti pierde anual 30 milioane euro.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Se va realiza un nou drum de o importanţă uriaşă pentru uzina Dacia şi furnizorii săi. Care va fi traseul

Vânzările globale ale Dacia au crescut spectaculos. Dacia Spring a ajuns deja la 10.000 de precomenzi

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite