FOTO Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit 130 de ani de existenţă

FOTO Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit 130 de ani de existenţă

De 130 de ani trenurile pornesc din Hunedoara spre Simeria. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Calea ferată Hunedoara – Simeria a împlinit 130 de ani de la punerea în funcţiune. Lina ferată care a legat nodul feroviar Simeria de centrul siderurgic Hunedoara a fost înaugurată la 1 iunie 1884.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cei 16 kilometri ai tronsonului feroviar Hunedoara – Simeria au fost construiţi în anii 1883 şi 1884, în urma unui proiect realizat de societatea Deutch & Haas, iar la începutul lunii iunie a anului 1884, calea ferată a fost dată în folosinţă.

În deceniile următoare, datorită dezvoltării oraşului Hunedoara şi a siderurgiei, calea ferată a devenit tot mai importantă pentru comunitate. În anii 1950 statul a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depăşind 150 de kilometri. Abia în 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată.

La începutul anilor 1950 are loc construcţia Gării Hunedoarei, unul dintre monumentele reprezentative pentru municipiu. Gara a fost proiectată de arhitecţii Dan Titu Elian şi Dan Virgil Maiorescu. Poartă şi în prezent pecetea acelor ani, în care România intrase sub dominaţia Uniunii Sovietice: steaua URSS amplasată pe turnul staţiei CFR.

În prezent, traseul feroviar Hunedoara – Simeria a fost concesionat unei companii private. Numărul călătoriilor programate zilnic s-a redus în ultimii ani, iar în cea mai mare parte a fiecărei zile, peroanele gării ocupate în trecut de sute de oameni care aşteptau să pornească spre combinat sunt pustii.


Vă recomandăm şi:

 
Foto

Povestea celei mai frumoase gări a Hunedoarei: locul în care timpul s-a oprit în anii 1950      Povestea gării din Hunedoara a început în anii 1950, în care România se afla sub influenţa sovieticilor. Arhitectura monumentului nu a făcut excepţie de la trendurile acelor vremuri, dar constructorii au avut grijă ca gara să se distingă printre celelalte staţii CFR din judeţ. Două fresce imense tapetează pereţii gării, înfăţişând scene din viaţa localnicilor. Cele două tablouri au devenit atracţii turistice.

Nikita Hruşciov, cel mai puternic om care a vizitat Hunedoara. Cum a fost primit şeful URSS în ţinutul lui Dracula          Hunedoara a intrat pentru prima dată în atenţia celor mai importante ziare occidentale în vara anului 1962, după ce a primit vizita liderului sovietic Nikita Hruşciov. Întreg oraşul şi-a schimbat înfăţişarea pentru a-l onora cum se cuvine pe şeful URSS, considerat unul dintre cei mai influenţi oameni din lume.

FOTO Gara Hunedoarei, locul unde sunt păstrate simbolurile din comunism       Gara municipiului Hunedoara a devenit o umbră a ceea ce însemna pentru localnici în deceniile trecute. Peroanele ei au rămas pustii. De două ori pe zi, trenurile de navetişti mai pornesc din gară spre Simeria, însă de cele mai multe ori garniturile sunt goale.

FOTO Nikita Hruşciov şi Gheorghe Gheorghiu Dej au cinat aici. Fostul restaurant Corvin este aproape ruinat             În vara anului 1962, Hunedoara primea vizita istorică a liderul Uniunii Sovietice, Nikita Hruşciov. Cel mai puternic om al URSS din acea vreme a vizitat Castelul Corvinilor şi combinatul Hunedoarei şi a cinat „La groapă”, locul cochet ce urma să poarte numele de Restaurantul Corvin. Ultimii ani au transformat imaginea fostului restaurant Corvin, cea mai mare parte a complexului fiind lăsată în paragină.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Gara Hunedoarei. Aprilie 2014. Foto: Daniel Guţă, ADEVĂRUL. 2

Imagini din aceeasi galerie
  • Gara Hunedoarei. Aprilie 2014. Foto: Daniel Guţă, ADEVĂRUL. 2
  • Gara Hunedoarei. Aprilie 2014. Foto: Daniel Guţă, ADEVĂRUL ..
  • Gara Hunedoarei. Aprilie 2014. Foto: Daniel Guţă, ADEVĂRUL. 1
  • Frescă. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Gara monument. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Gara Hunedoarei. Aprilie 2014. Foto: Daniel Guţă, ADEVĂRUL. 4
  • Frescă. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL.
  • Gara Hunedoarei. Aprilie 2014. Foto: Daniel Guţă, ADEVĂRUL. 5
  • Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL.
  • Locul e aproape pustiu. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Peronul. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Gara are o vechime de peste o jumătate de secol. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Liniile. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Orologiul. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Încăperile sunt părăsite. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Intrarea ăntr-una din sălile gării. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Restaurant. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Apa. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Turnul. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Peronul, decor pentru fotografii. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Tablou. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Frescă veche. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Intrarea. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Poliţia TF. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • În faţa gîrii. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Peroane. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Scenă. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Fostul restaurant. Gara din Hunedoara. FOTO: D. G. ADEVĂRUL
  • Gara Hunedoarei. Aprilie 2014. Foto: Daniel Guţă, ADEVĂRUL. 3
  • Gara Hunedoarei. Aprilie 2014. Foto: Daniel Guţă, 
  • Gara Hunedoarei. Aprilie 2014. Foto: Daniel Guţă, ADEVĂRUL
  • Gara Hunedoarei. Aprilie 2014. Foto: Daniel Guţă, ADEVĂRUL. .
Distribuie imaginea
citeste totul despre: