VIDEO Disputele de la Autostrada Lugoj - Deva s-au rezolvat. Se poate circula pe încă 22 de kilometri de autostradă

VIDEO Disputele de la Autostrada Lugoj - Deva s-au rezolvat. Se poate circula pe încă 22 de kilometri de autostradă

A început recepţia lucrărilor la nodul rutier de la Ilia. ADEVĂRUL

Putem circula pe 22 de kilometri din Autostrada Lugoj - Deva. Lotul 4, între Ilia şi Şoimuş, a fost dat în folosinţă.

GALERIE FOTO

UPDATE 19.00 Compania Naţională de Autostrăzi a inaugurat primii kilometri de autostradă din 2019.

Lotul 4 lung de 22 de kilometri al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost deschis circulaţiei, miercuri.


Miercuri au început procedurile de preluare de către CNAIR şi de recepţie a celor 800 de metri din Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva.

Procedura vizează bretelele de descărcare a autostrăzii de la Ilia, astfel ca Lotul 4, în lungime de 22 de kilometri, între Ilia şi Şoimuş, a cărui recepţie a avut loc luni, să poată fi dat în folosinţă, a declarat, pentru adevarul.ro, Sorin Scarlat, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

GALERIE FOTO

Aceasta după ce beneficiarul lucrării, CNAIR, a preluat bretelele de la Ilia, de la constructori, în ciuda opoziţiei acestora.

„Vom da drumul traficului mai târziu pe Lotul 4 împreună cu bretelele de pe Lotul 3. Încă suntem în procesul de evaluare, de inspecţie pe teren. Se va face recepţia celor 800 de metri din Lotul 3, ca să poată fi descărcat traficul de pe autostradă, la Ilia, pe drumul naţional”, a spus Sorin Scarlat.

Constructorii Lotului 3 şi-au manifestat nemulţumirea de faptul că s-a solicitat recepţia numai pe cei 800 de metri şi nu pentru întreg Lotul 3, de 21 de kilometri, a mai precizat directorul CNAIR.

 

La Ilia, de miercuri dimineaţă, CNAIR a adus utilaje pentru a ridica parapeţii mediani ce despart Lotul 3 şi Lotul 4 al autostrăzii, însă reprezentanţii instituţiei aşteaptă finalizarea formalităţilor cu preluarea celor 800 de metri din Lotul 3.

Marţi, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a aflat pe şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva şi a precizat că Lotul 4 urma să fie dat în folosinţă la începutul săptămânii viitoare.

„Lotul 4 se poate da în trafic. Nu există nicio neconformitate până la bretelele de nodul rutier Ilia. Dec se poate da în trafic acest tronson. Antreprenorul spaniol nu a avut aceeaşi viziune ca şi noi. I-am spus că vom face o recepţie parţială ca să putem da Lotul 4 în folosinţă, el mi-a transmis să facem recepţia la întreg lotul 3. (...) Lotul 4, după cum ştiţi, este finalizat, s-a făcut recepţia şi ce este cel mai important, săptămâna viitoare, cel târziu marţi, va fi dat în trafic. Antreprenorul spaniol a primit în cursul zilei de luni o înştiinţare de remediere pentru neconformităţile găsite la lotul 3, pentru a le remedia pentru o perioadă de 10 zile, asta înseamnă că joia viitoare, dacă nu remediază aceste neconformităţi care ţin de siguranţa traficului, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului, va prelua autostrada Compania de Autostrăzi, va face acele remedieri care se pot face în 10 zile şi vom da în trafic şi ceilalţi kilometri până la sfârşitul lunii august”, declara ministrul Răzvan Cuc.

 

 

Luni seara, CNAIR a anunţat că a făcut recepţia lotului 4 Lugoj – Deva de pe A1, cu o lungime de 22 km, între Şoimuş şi Ilia, în judeţul Hunedoara, dar segmentul nu poate fi deschis circulaţiei, din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier la Ilia.

Bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepţia din cauză că nu au fost îndeplinite condiţiile tehnice necesare. Recomandarea ca recepţia să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea consultantului care a monitorizat şantierul, au precizat reprezentanţii CNAIR.

Compania Naţonală de Administrare a Infrastructurii Rutiere a dat vina pe constructorii Lotului 3 al Autostrăziii Lugoj – Deva, acuzându-i că au efectuat lucrări de proastă calitate, ce au condus la refuzul recepţiei Lotului 3 şi amânarea deschidereii celor 43 de kilometri de autostradă din vestul ţării. Însă pe forumurile dedicate proiectelor mari de infrastructură, Compania şi ministrul Transporturilor sunt acuzaţi de faptul că au blocat nejustificat proiectul.

De peste cinci ani în şantier

În toamna anului 2013 Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi construcutorii celor două tronsoane au semnat contractele de proiectare şi execuţie, conform cărora lucrările urmau să fie finalizate în 26 mai 2016.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.

Lotul 4, de 22 de kilometri, leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureşului. Asocierea Tehnostrade, Spedition UMB a construit tronsonul, iar costul iniţial al lucrărilor a fost estimat la 419,4 milioane lei fără TVA.

Lucrările au început în primăvara anului 2014, iar pe ambele loturi, finalizate simultan, au fost acumulate întârzieri de peste trei ani.

Sectoarele Autostrăzii Lugoj – Deva sunt cuprinse în Autostrada A1 Nădlac – Bucureşti care măsoară 580 de kilometri, fiind cea mai lungă din ţară). A1 începe din Bucureşti şi asigură ieşirea spre frontiera cu Ungaria la Nădlac, traversând oraşele Piteşti, Sibiu, Deva, Lugoj, Timişoara şi Arad. În prezent, circa 400 de kilometri (70 la sută) din lungimea autostrăzii se află în exploatare, 9 la sută în şantier şi 21 la sută în planificare sau proiectare. După deschiderea celor 43 de kilometri din vestul ţării vor mai rămâne de executat Secţiunea Margina – Holdea, de circa 10 kilometri, şi Autostrada Sibiu - Piteşti, de 122 de kilometri.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, în blocaj înaintea inaugurării aşteptate de 5 ani. Lotul 3 nu poate fi deschis, iar pentru Lotul 4 se caută o soluţie de compromis

Autostrada Lugoj - Deva: probleme grave semnalate pe unul dintre tronsoane la recepţia lucrărilor la cei 43 de kilometri. Doar un lot ar putea fi inaugurat

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă 

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4 înainte de recepţie: „Este exclus ca autostrada să nu fie deschisă până de Sfânta Maria”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea
citeste totul despre: