Afaceri deschise în criză: cine sunt hunedorenii care au investit în recesiune

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproximativ 2.000 de firme au fost înfiinţate în acest an în judeţul Hunedoara. Comerţul şi serviciile sunt în top. Vârsta medie a hunedorenilor care decid să intre în afaceri este de 35 de ani. Majoritatea investesc în domenii în care au activat.

Potrivit datelor furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, anul acesta au fost înregistrate circa 2.000 de firme noi, cu 25 la sută mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Comerţul şi serviciile au reprezentat circa 80 la sută din domeniile de activitate spre care s-au lansat noii întreprinzători.


La cei 28 de ani ai săi, Alexandru Jula nu s-a speriat de criză. Anul acesta a deschis o afacere în domeniul service-ului auto. „Iniţial am vrut să deschid această afacere pe programul guvernamental cu cei 10.000 de euro. Între timp am investit pe cont propriu. Am deschis un service pentru roţi, iar investiţia continuă. Vreau să fac şi o spălătorie auto şi să mai investesc în aparatură de specialitate”, a spus Jula. Tânărul este mulţumit de modul în care merge afacerea sa. „Pentru început merge bine. Vreau ca în scurt timp să mă axez doar pe service de roţi pentru autocamioane”, a spus Jula.


Mircea Goldea a investit aproximativ 20.000 de euro într-un pet-shop. „E o afacere de nişă cu vânzări constante. Practic, indiferent de criză, trebuie să-şi hrăneşti animalul sau să-i cumperi diferite accesorii”, a spus Goldea. Pentru Horia Todea, în vârstă de 37 de ani, afacerea a venit de la sine.


„Lucram în vânzări de şase ani. Aveam contacte cu clienţii şi cu furnizorii, cunoşteam afacerea, aşa că mi-am deschis propriul en-gros. Am investit circa 15.000 de euro, dar acum nu mai lucrez pentru patron”, a declarat Todea. Chiar dacă e criză, există o serie de afaceri care au mari şanse de reuşită, este de părere Marian Mihnea, manager. „Este important să te axezi pe segmente de nişă. Francizele, serviciile sau turismul au potenţial. Sigur, totul depinde de seriozitatea celui care demarează o afacere şi mai ales de capacitatea de analiză a pieţii. Este obligatoriu să cunoşti concurenţa şi să ai idee despre ce însemnă marketing atunci când vrei să porneşti o afacere”, a explicat Mihnea. În opinia acestuia, pentru a porni o afacere ai nevoie de un minimum de 20.000 de euro.

Am deschis un atelier de service pentru roţi. Urmează să investesc într-o spălătorie.
Alexandru Jula, întreprinzător

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite