Şoseaua Deva-Lugoj, în şantier pe cel mai aglomerat sector. Calvarul şoferilor şi al localnicilor FOTO

Şoseaua Deva-Lugoj, în şantier pe cel mai aglomerat sector. Calvarul şoferilor şi al localnicilor FOTO

Lucrări pe DN 68 A Deva - Lugoj. Foto: DRDP Timişoara.

Lucrările ample derulate pe cel mai aglomerat sector al şoselei Deva - Lugoj au adus restricţii, iar traficul intens de pe rutele ocolitoare îi nemulţumeşte pe localnici.

Ştiri pe aceeaşi temă

Peste 10.000 de maşini au circulat zilnic în ultimele luni pe Drumul Naţional 68 A, prin satul Coşava, aflat la limita judeţelor Hunedoara şi Timiş.

GALERIE FOTO DE PE SECTORUL ÎN ŞANTIER

Noua şosea din Masivul Parâng, cu două tuneluri, în şantier din 2018. Termen prelungit de finalizare a lucrărilor

Şoseaua Hunedoara - Călan, de doi ani în şantier. Cum s-a lucrat la modernizarea DJ 687 VIDEO

Un sector de circa 10 kilometri al şoselei, între Coşava (judeţul Timiş) şi Holdea (judeţul Hunedoara) a intrat în şantier de reabilitare la începutul lunii martie, iar lucrările s-au intensificat după Sărbătorile de Paşte, astfel că din 10 mai autorităţile au impus restricţii de circulaţie pentru maşinile cu masa mai mare de 7,5 tone, cu excepţia transportului de persoane şi animale vii.

Camioanele au fost redirecţionate pe rute ocolitoare, iar de la începutul săptămânii şoferii sunt nevoiţi să ocolească zeci de kilometri faţă de traseul iniţial. Decizia i-a nemulţumit şi pe localnicii din satele aflate pe noile trasee ale camioanelor. „La ore de vârf, în Câmpuri Surduc, pe DN 7 se formează coloane de maşini care par interminabile, care ne crează un disconfort ridicat. Abia apucăm să mai trecem strada, nu ne simţim în siguranţă deloc, nici noi, nici copiii, care trebuie să meargă pe marginea drumului naţional extrem de aglomerat pentru a ajunge la şcoală”, spune un localnic din Câmpuri Surduc.


Lucări în zona Coşava. Foto: DRDP Timişoara

Prea multe camioane pe rutele ocolitoare

Oamenii din localităţile traversate de Drumul Naţional 7 (pe defileul Mureşului) şi Drumul Naţional 6 (zona Lugoj - Caransebeş) cele două rute ocolitoare vor fi nevoiţi să aştepte până în 10 iulie pentru a scăpa de aglomeraţie. Restricţiile au fost impuse pentru ca ritmul lucrărilor de pe şoseaua Deva – Lugoj să crească şi din cauza numărului ridicat de maşini care circulă pe sectorul Coşava – Holdea, aflat în şantier. 

„Valorile de trafic din ultimele luni au o medie zilnică lunară (MZL) cuprinsă între 10.000 - 14.000 autovehicule, conform datelor emise de contorii de trafic rutier montaţi pe DN 68A, la Coşava. Din cauza traficului intens al autovehiculelor de transport marfă care tranzitează DN 68A, productivitatea lucrărilor de reparaţii a fost scăzută, personalul muncitor fiind supus riscului de accidente. În plus, productivitatea echipelor a fost afectată de traficul intens şi de ambuteiaje, fluxurile de aprovizionare cu materiale a punctelor de lucru prelungindu-se foarte mult”, a informat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara.


Lucrăril în zona Holdea. Foto: DRDP Timişoara

Ce lucrări au loc între Holdea şi Coşava

În aceste zile pe sectorul de la limita judeţelor Hunedoara şi Timiş se execută următoarele lucrări: refacerea integrală a structurii rutiere pe sectorul de cinci kilometri dintre Coşava şi Coşeviţa, respectiv refacerea structurii până la aproape un metru adâncime, cu balast, piatră spartă, şi trei straturi de mixtură asfaltică; aşternerea covoarelor asfaltice pe sectorul Coşeviţa – Holdea (circa cinci kilometri), sector unde nu sunt probleme la fundaţia drumului; alte tipuri de lucrări: colmatări, frezări suprafeţe degradate şi reparaţii izolate gropi, pelade, pe restul sectorului de drum. Lucrărileau început în 2 martie şi sunt realizate de Axela Construcţii şi DRDP Timişoara.

Potrivit DRDP Timişoara, rutele ocolitoare pentru maşinile grele sunt: pe direcţia Nădlac - Bucureşti: A1 Nod Balinţ – A6 Lugoj – DN 6 Lugoj – DN 6 Caransebeş – DN 68 Caransebeş – DN 68 Haţeg – DN 66 Haţeg – DN 66 Simeria – A1 Simeria sau A1 Nădlac – A1 Arad - A11 Arad – DN 7 Arad – DN 7 Ilia – A1 Ilia; pe direcţia Bucureşti - Nădlac: A1 Ilia – DN 7 Ilia – DN 7 Arad – A11 Arad – A1 Arad – A1 Nădlac.


DN 7 s-a „umplut” de camioane. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL

Aglomeraţia eliminată de „tunelurile pentru urşi”

În ultimii ani, cei 14 kilometri dintre Holdea şi localitatea Margina, învecinată satului Coşava au creat numeroase probleme reclamate de şoferi, din cauza aglomeraţiei şi a traficului greu care a afectat structura şoselei. Reparaţiile de amploare au întârziat, până în acest an, în aşteptarea finalizării sectorului de autostradă Holdea – Margina, parte a Autostrăzii A1 Lugoj – Deva.

Mai puţin de 10 kilometri de autostradă trebuiau construiţi între cele două localităţi, singurul tronson nerealizat din cei 100 de kilometri ai A1 Lugoj – Deva. În prezent, lucrările la noul tronson de autostradă sunt în stadiul de licitaţie publică. Nouă companii au depus oferte pentru proiectarea şi execuţia proiectului scos la licitaţie de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, acestea fiind în evaluare. Valoarea estimată a contractului este de 1,3 miliarde de lei fără TVA. Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 kilometri vor fi tuneluri. 

„Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare şi 28 de luni execuţie conform factorilor de evaluare din Documentaţia de Atribuire. Conform condiţiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secţiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate şi a impactului negativ cu implicaţii majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute pe fiecare cale de circulaţie cu platforma de 11,25 m”, a transmis CNAIR, în 10 mai.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Dealul Liliecilor, cel mai spectaculos loc al Autostrăzii Lugoj - Deva. Cum a rezistat lucrarea de anvergură VIDEO

Cum arată podurile pentru sălbăticiuni, de pe autostrada Lugoj-Deva, la doi ani de la construire VIDEO

Podul verde al Autostrăzii Lugoj - Deva. Cum a ajuns ecoductul pentru animale, la doi ani de la construcţie VIDEO

Lucrări în zona Coșevița. Foto: DRDP Timișoara

Imagini din aceeasi galerie
  • Lucrări în zona Coșevița. Foto: DRDP Timișoara
  • Lucrări în zona Coșevița. Foto: DRDP Timișoara.
  • Lucrări în zona Coșevița. Foto: DRDP Timișoara 1
  • Lucrări în zona Coșevița. Foto: DRDP Timișoara 2
  • Lucrări în zona Coșevița. Foto: DRDP Timișoara 3
  • Lucrări în zona Coșevița. Foto: DRDP Timișoara 4
  • Lucrări în zona Coșevița. Foto: DRDP Timișoara 4
  • Lucrări în zona Coșevița. Foto: DRDP Timișoara 5
  • Lucrări în zona Coșevița. Foto: DRDP Timișoara 6
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările