Noul drum expres din beton către podul Giurgiu-Ruse. „Sperăm că acest proiect ne va dovedi că porţiunea de beton de pe A2 a fost doar un «accident nefericit»“

Noul drum expres din beton către podul Giurgiu-Ruse. „Sperăm că acest proiect ne va dovedi că porţiunea de beton de pe A2 a fost doar un «accident nefericit»“

Drum expres spre Vama Giurgiu. Foto: Captura YouTube

Noua şosea care se construişte lângă Giurgiu şi care va ajunge direct în vama cu Bulgaria a început să se concretizeze. Ministrul Transporturilor spune că acest drum expres va fi finalizat în acest an.

Ştiri pe aceeaşi temă

Calea de rulare va fi realizată din beton de ciment rutier (BCR) clasa 5. „Sperăm că acest proiect ne va dovedi că porţiunea de beton Bucureşti-Fundulea de pe A2 a fost doar un "accident nefericit" şi că şoselele din beton pot fi o soluţie pentru drumurile din România”, apreciază Asociaţia Pro Infrastructura, potrivit Hotnews.

Aceeaşi asociaţie transmite că „Noua şosea va avea două benzi pe sens şi separator median. De remarcat că va fi din beton (în loc de asfalt), tehnologie foarte rar folosită în ţara noastră. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 21 octombrie 2020, aşadar termenul de finalizare este aprilie 2022”.

De asemenea, se atrage atenţia că firma austriacă este destul de lentă în procesul de execuţie a lucrării: „După aproape 7 luni, constructorul austriac Porr a ajuns deja la un stadiu de execuţie de 33%, fiind atacat tot traseul în lungime de 5,72 km. Se lucrează la toate structurile (podeţe, pasaje). Există însă trei zone unde nu se vede nicio mişcare la relocarea liniilor electrice aeriene (LEA) ai căror stâlpi sunt în continuare în mijlocul terasamentului. Cerem beneficiarului (CNAIR) să se implice în accelerarea procedurilor birocratice necesare!”.

„Pentru ultima fază a realizării căii de rulare, urmează instalarea unei staţii speciale de beton, apoi aşternerea aşa-numitului beton de ciment rutier (BCR) clasa 5. Sperăm că acest proiect ne va dovedi că porţiunea de beton Bucureşti-Fundulea de pe A2 a fost doar un "accident nefericit" şi că şoselele din beton pot fi o soluţie pentru drumurile din România”, susţine API.

Drumul spre Vama Giurgiu -  "O premieră după experimentul eşuat din anii '90 Bucureşti-Fundulea"

„Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocoleşte complet Giurgiu şi ne scoate în DN5 la nord de oraş. Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eşuat din anii '90 Bucureşti-Fundulea. Soluţia de atunci a dat greş. A fost un exemplu de aşa NU”, a transmis recent ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Tot el este încrezător că firma austriacă îşi va face bine treaba şi că proiectul se va concretiza cu succes: „Acum CNAIR s-a gândit bine să înceapă cu un proiect micuţ, un proiect pilot, pentru că astfel de drumuri şi autostrăzi din beton se fac în multe alte ţări şi există analize că pe un ciclu de costuri, pe durata de viaţă a drumului, devine mult mai ieftin. Lângă Giurgiu se va lucra mecanizat de către o firmă austriacă ce a mai făcut în România piste de aterizare din beton, deci ar trebui să iasă totul brici. Scăpăm de acea ruşine de drum până când intrăm în Vamă. Firma austriacă a promis că-l livrează la finalul anului”.

Drumul de legătură se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecţie giratorie şi se continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 şi DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, aceasta urmând a fi reabilitată la 2 benzi pe sens, cu aceeaşi structură ca a variantei ocolitoare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările