Cum pierde România o finanţare UE de 90 milioane de euro, pentru infrastructură portuară. Cine-i de vină

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Macheta viitorului port  FOTO Arhivă Adevărul
Macheta viitorului port  FOTO Arhivă Adevărul

Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) ar putea pierde o investiţie de 90 milioane de euro pentru construirea Platformei Multimodale ce ar revigora şi moderniza Portul Galaţi. Asta după ce licitaţia a fost anulată pentru a patra oară. Se cere demisia directorului instituţiei responsabile de proiect.

România riscă să piardă finanţarea europeană pentru dezvoltarea celui mai mare port fluvial şi maritim de pe Dunăre. Este vorba despre o investiţie de aproape 90 milioane de euro pentru construirea Platformei Multimodale ce ar revigora Portul Galaţi şi l-ar lega de marile porturi europene. 

Licitaţia lansată de APDM Galaţi pentru proiectul "Lucrări pentru execuţia cheului din cadrul proiectului Platformă Multimodală Galaţi - Etapa I - Modernizarea infrastructurii portuare" a fost anulată pentru a patra oară din cauza lipsei de ofertanţi. Subiectul a stârnit mai multe polemici, iar senatorul PSD Marius Humelnicu a cerut public demisia directorului APDM. 

„În această situaţie critică, directorul CN APDM SA Galaţi, Alexandru Şerban, ar fi trebuit să solicite ministerului de resort disponibilizarea de fonduri suplimentare pentru a putea majora valoarea estimată a lucrărilor care fac obiectul acestei achiziţii publice, însă acesta a preferat să tot repete licitaţia.(...)Cer public demiterea directorului general al APDM SA Galaţi, Alexandru Şerban”, a precizat Humelnicu.

Pe de altă parte, directorul APDM Galaţi, Alexandru Şerban, susţine că are o variantă de rezervă, în urma consultărilor de la Ministerul Transporturilor. Potrivit acestuia, investiţia va fi realizată, dar se va modifica axa de finanţare. 

Proiectul "Platforma Multimodală Galaţi - Etapa I - Modernizarea infrastructurii portuare" reprezintă prima etapă a proiectului "Platforma Multimodală Galaţi - înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente şi asigurarea conexiunilor lipsă pentru reţeaua centrală Rhin - Dunăre/Alpi" şi are ca scop modernizarea infrastructurii portuare situată în zona Portului Bazinul Nou, aflat în limitele Portului Galaţi.

Valoarea totală eligibilă a acestei etape este de 25.619.781 euro. Valoarea totală a întregului proiect este de 89,9 milioane euro şi este cofinanţat de statul român. Vor fi alocate fonduri regionale prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare (POIM) şi din surse private, precum şi direct prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility - CEF.

Proiectul include modernizarea cheiului şi construcţia infrastructurii necesare pentru un terminal intermodal modern. Nodul logistic nou creat va promova trecerea de la transportul rutier la transportul feroviar şi transportul pe căi navigabile fluviale/maritime, pe coridorul de transport transeuropean Rin - Dunăre, îndeplinind un obiectiv de interes comun al UE. 

Vă recomandăm să citiţi şi: 

Infrastructura rutieră şi de cale ferată din zona portului Galaţi, modernizată cu fonduri europene

Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Dunării Maritime a fost trimis în judecată pentru patru infracţiuni de luare de mită

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite