Un kilometru din autostrada Buzău-Focşani costă 15 milioane de euro. Care sunt cele 16 localităţi traversate

Un kilometru din autostrada Buzău-Focşani costă 15 milioane de euro. Care sunt cele 16 localităţi traversate

Proiectul viitoarei autostrăzi A7 FOTO: CNAIR

CNAIR a avizat sâmbătă indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Buzău - Focşani, în lungime de 82,44 km, sector al A7 -Autostrada Moldovei.

Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău-Focşani, care va avea o lungime de 82.44 kilometri.

Proiectul cuprinde inclusiv realizarea unei variante de ocolire pentru Municipiul Focşani, în zona de Est, între DN 2 si DN 2D.

Traseul autostrăzii va traversa teritoriile administrative ale judeţelor Buzău şi Vrancea şi va tranzita 16 localităţi.

În judeţul Buzău, localităţile traversate de autostradă sunt Municipiul Buzău, Comuna Vadu Paşii, Comuna Cochirleanca, Comuna Ziduri, Comuna Valea Râmnicului, Comuna Râmnicelu, Municipiul Râmnicu Sărat.

În judeţul Vrancea, autostrada va intra în comuna Sihlea şi va continua cu comunele Gugeşti, Slobozia Ciorăşti, Milcovul, Răstoaca, Vânători, Câmpineanca, orasul Odobeşti, Municipiul Focşani.

„Stabilirea traseului şi a soluţiilor tehnice din Studiul de Fezabilitate s-au fundamentat pe un Studiu geotehnic, în cadrul căruia au fost realizate 767 de foraje geotehnice cu adâncimi cuprinse între 6 m şi 35 m, însumând un total de 9717 metri liniari de foraj. Tot în cadrul Studiului geotehnic au fost realizate 89 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice şi 120 profile geofizice de tip seismic (MASW). Soluţiile tehnice propuse prin Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Buzău – Focşani înglobează toate elementele necesare pentru execuţia unei autostrăzi la cel mai înalt standard de calitate, în raport cu cele mai noi cerinţe în domeniu”, potrivit CNAIR.

Pe întreaga lungime a autostrăzii se vor cunstrui 41 de viaducte, şase noduri rutiere, cu o lungime a bretelelor de aproximativ 38 de kilometri, sisteme I.T.S, drumuri de întreţinere, parcări securizate, dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilităţi.

Au fost prevăzute spaţii comerciale disponibile pentru concesionare: magazin, restaurant, benzinărie, service auto, hotel. De asemenea, sunt prevăzute şi 22 de staţii de încărcare pentru autoturisme electrice, precum şi perdele forestiere cu rol antiînzăpezire pe o suprafaţă de 205 hectare.

Valoarea totală a investiţiei este de 6.118.056.301,86 lei, fără TVA. Din această sumă, valoarea lucrărilor de construcţie şi montaj reprezintă 5.263.440.710,80 lei, fără TVA. Un calcul simplu arată că un kilometru de autostradă va costa 15 milioane de euro. 

„În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focşani vor parcurge circuitul legal de avizare. Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe şi aprobarea prin Hotarâre de Guvern. Proiectantul Consitrans S.R.L a finalizat şi Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat şi avizat, astfel încât procedura de achiziţie publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfarşitul anului 2021. Finanţarea pentru execuţia lucrărilor destinate Autostrăzii Buzău - Focşani va fi asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă”, anunţă CNAIR.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Autostrada Unirea Principatelor va fi finalizată până în 2024. De ce este optimist ministrul Transporturilor

Asociaţia Pro Infrastructură, despre o anomalie absurdă în proiectul autostrăzii Moldova. „A apărut o cocoaşă pe A7, sub presiunea intereselor imobiliare“

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările