De ce România are parte doar de autobuze electrice fabricate în Turcia sau China. Explicaţia dezarmantă a şefului unei societăţi de transport public

De ce România are parte doar de autobuze electrice fabricate în Turcia sau China. Explicaţia dezarmantă a şefului unei societăţi de transport public

Autobuze din China într-o prezentare la Suceava

Municipalitatea a semnat până acum două contracte de finanţare cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, pentru achiziţionarea a 36 de autobuze electrice. Proiectele urmează să intre la licitaţie. Noile mijloace de transport ar trebui să fie nepoluante.

Ştiri pe aceeaşi temă

Programul de achiziţionare a 36 de autobuze electrice de către municipiul Focşani, derulat de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, mai parcurge o fază de licitaţie, după ce anul trecut participanţii au fost descalificaţi. Prezent marţi la şedinţa de Consiliu Local, unde s-a aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli al Societăţii de Transport Public Focşani, directorul companiei a răspuns curiozităţilor unor aleşi locali.

„Să sperăm că nu vom păţi şi noi cu autobuzele cum s-a întâmplat la Primăria Bucureşti, cu tot felul de turcisme şi chinezisme. Sperăm să avem autobuze de calitate, autobuze bune, care să facă faţă cerinţelor călătorilor şi să dea un plus de calitate municipiului Focşani”, a spus consilierul liberal Costel Bîrsan, motivat şi de faptul că instituţia care organizează licitaţiile este Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţie, condus de vrânceanul Ion Ştefan.

Răspunsul sincer al directorului de la Transport Public i-a dezarmat pe toţi, concluzia desprinsă fiind că ţara noastră este una de mâna a doua în Uniunea Europeană

„Vreau să vă dezamăgesc domnule consilier, pentru că am văzut şi celelalte licitaţii care s-au desfăşurat. Şi nu au venit nici Mercedes, nici Volvo, nu au venit decât autobuze fabricate în Turcia şi China. Nu vă aşteptaţi să vină în Focşani autobuz fabricat în Vest. Şi vă spun şi de ce. Cererea este atât de mare în Vest şi la alte preţuri decât la noi în România, mult mai mari. În cel mai bun caz o să vedem autobuz cehesc sau polonez, dar nu o să vedeţi marfă din partea de Vest a Uniunii Europene”, a precizat Ionel Diaconu, singurul director lăudat pentru activitatea sa din cadrul societăţilor la care acţionar este Consiliul Local Focşani.

Pentru Focşani, întreaga investiţie se ridică la aproximativ 83 de milioane de lei, din care contribuţia municipalităţii din Focşani este de 2%.

Vă mai recomandăm:

Soluţia de avarie pentru transportul de călători în Focşani. Autobuzele electrice, înlocuite cu mijloace second-hand

Focşănenii nu vor circula prea curând cu autobuze electrice prin oraş. Ce s-a întâmplat la licitaţie

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările