Sfaturile grecilor pentru turismul românesc: „Promovaţi-vă ţara! Clădiţi brandul România“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele Organizaţiei Naţionale Elene de Turism a fost sâmbătă invitatul Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării.

Konstantinos Zikos a vizitat Mamaia, a văzut ce înseamnă turismul la români, iar concluziile vizitei le-a transmis gazdelor fără menajamente. Morala: România nu există ca destinaţie turistică pentru străini.

„Românii trebuie să îşi promoveze ţara, cu toate formele ei de turism. Eu am venit aici doar pentru că am fost invitat de anumite persoane pe care le-am cunoscut. Practic, Romania nu e cunoscută ca destinaţie turistică“, a declarat Konstantinos Zikos la Mamaia.

Zikos a vorbit despre „brandul“ România, care trebuie clădit în timp, cu idei simple şi inteligente. Iar promovarea trebuie sa fie cât mai agresivă, prin invitaţii ale ziariştilor străini care să facă vizite de informare turistică, prin birouri de turism deschise în alte ţări. Dar România tocmai a închis mai mult de jumătate dintre reprezentanţele sale turistice în străinătate.

„Ca să faci turism şi promovare turistică trebuie să ai şi instituţii decise să facă asta şi sprijin de la autorităţi, nu doar un marketing bun. Instituţiile din România ar trebui să facă promovare în toate oraşele din Europa. Trebuie să se clădească brandul România - ceea ce nu se face de pe o zi pe alta, dar este posibil. Nu am auzit în ultimul timp să fie invitaţi ziarişti greci în România pentru un info-trip, ca să cunoască această ţară şi să o promoveze în Grecia. Astfel de idei simple şi inteligente ar putea uşor-uşor să deschidă brandul României“, a explicat preşedintele turismului grecesc.

Organizaţia Naţională Elenă de Turism este o entitate public supervizată de Ministerul Culturii şi Turismului din Grecia. Organizaţia a fost înfiinţată în 1927 şi din 1950 a preluat tutelarea sectorului de turism. Diriguitorii greci spun că ţara lor nu a fost afectată, în esenţă, de colapsul financiar prin care trece. „Frumuseţea Greciei este aceeaşi, turismul merge înainte. De fapt, este o schimbare: sejururile pentru turişti sunt mai ieftine“, a spus Zikos.

Acest lucru a atras în Grecia anul trecut 17 milioane de turişti străini, cu 1 milion mai mult decât anul anterior. Iar turiştii români urmează trendul ascendent. „Aproximativ 300.000 români au mers în 2011 în vacanţă în Grecia, număr mai mare comparativ cu cel din 2010“, a menţionat Corina Martin, preşedintele ANAT.

Aceştia au fost atraşi nu doar de ieftinirea sejururilor, ci şi de promovarea intensă a Greciei - ţară care, de altfel, nu mai are nevoie de nici o reclamă. „Grecia a investit în 2011 în promovarea turismului 30-35 milioane de euro, în timp ce Ministerul Turismului din România a cheltuit 5 milioane de euro, adică jumătate din bugetul aprobat de 10 milioane de euro“, a menţionat Corina Martin.  

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite