Constanţa: Nava Carmen Sylva, reţinută împreună cu echipajul în Istanbul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe baza unui ordin eliberat de o instanţă din Turcia, sâmbătă dimineaţa, la ora 6.00, o navă a companiei Petromin Constanţa a fost reţinută în Instanbul. La bordul navei se află echipajul, format din 23 de membri.

Comandantul navei este, la rândul său, român, şi se numeşte Petre Filca. „Echipajul este într-o stare de nervozitate ridicată, dar sperăm ca în câteva zile să-i aducem acasă“, a declarat Florentin Chiforeanu, directorul Petromin Constanţa.

Constanța: Din flota României au mai rămas şase nave

Reprezentantul companiei a fost ieri la Consulatul Turciei din Constanţa pentru a discuta condiţiile eliberării navei şi a echipajului. „Le-am spus că noi avem să le dăm bani austriecilor, dar nu avem să le dăm nimic turcilor“, a spus Chiforeanu.

Nava urma să ajungă în Portul Constanţa, numai că grupul austriac Voestalpine, care a finanţat lucrările de reparaţie ale navei, a cerut reţinerea navei pentru o datorie de 13 milioane de dolari, pe care Petromin nu a achitat-o. „Nu avem bani nici pentru plata curentului, ce să mai vorbim despre plata reparaţiilor“, spune Chiforeanu.

Reparaţii în batjocură

La reparaţiile navei la cheu au lucrat peste 20 de firme. „Reparaţia la motorul principal este demnă de spitalul de nebuni. Practic, reparaţia s-a făcut prost sau chiar foarte prost, în băşcălie. Eu cred că lista de priorităţi ar fi trebuit să fie alta“, spune Chiforeanu. La nivelul firmei a fost demarată şi o anchetă administrativă pentru a se vedea cine este vinovat. 

Reparaţiile au fost finalizate 2008. Grupul austriac a asigurat şi exploatarea navei, semnând cu Petromin un contract de time-charter, pe o perioadă de patru ani. Numai că, după doi ani de exploatare, firma austriacă a rămas cu o gaură de două milioane de euro.

Carmen Sylva este un bulk carrier de 16.145 tone. Vasul a fost construit în anul 1992 la Şantierul 2 Mai Mangalia.

Carmen Sylva şi Ileana sunt ultimele nave care fac parte din flota României care mai sunt deţinute de Petromin Constanţa.

Cargoul Ileana se află în şantierul de la Agigea din 2007.

Începutul sfârşitului

Până în 1990 Navrom Constanţa deţinea toate navele. Apoi, Navrom s-a divizat în trei societăţi, toate cu capital integral de stat: Navrom, Romline şi Petromin. Navrom a preluat cargourile, Romline mineralierele, iar Petromin cargourile şi RO-RO-urile.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite