VIDEO Vasul cu oi care a scufundat o navă militară rusească s-a întors încărcat în România. Cât de gravă este avaria cauzată de ciocnire

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Armatorul cargoului cu oi care a scufundat o navă militară rusească a decis să întoarcă vasul în Portul Midia-Năvodari din Constanţa, deşi acesta se îndrepta spre Iordania. După descărcarea oilor din cală, vasul va fi trimis pentru verificări în Şantierul Midia-Năvodari.

Nava de transport marfă implicată în accidentul petrecut joi, 27 aprilie, în strâmtoarea Bosfor, s-a întors în după-amiaza zilei de vineri, 26 aprilie, în jurul orei 15.00, în Portul Midia-Năvodari din Constanţa.

Oficialii portului de la Marea Neagră au precizat că nava urmează o procedură standard, prevăzută de legislaţia internaţională, de verificare a avariilor suferite în urma unui accident maritim. Operatorul navei, Midia International, a preferat să întoarcă nava din drumul spre Iordania, pentru a o băga în inspecţie şi în eventuale reparaţii în şantierul naval din Midia.

Avariile suferite de cargoul Yousarzif-H, vasul încărcat cu 8.800 de berbecuţi preluaţi din România, sunt aproape invizibile, susţin cei care au asistat la reintrarea navei în port.

Ovinele au fost descărcate pe cheu, fiind mânate într-un grajd special, unde vor aşteptate venirea altei nave pentru a le duce din nou spre destinaţia iniţială a transportului - Aqaba, singurul oraş-port al Iordaniei.  

Berbecuţii sunt de diferite rase (merinos, ţurcană, carabaşă) şi vor fi sacrificaţi în preajma sărbătorii musulmane Ramazan Bayram. Aceasta începe în acest an la 25 iunie şi ţine 3 zile conform obiceiului. 

image

Sirianul Mahmoud Karazi, reprezentantul firmei Midia International, a precizat că vasul Yousarzif-H este în foarte bună stare, fiind închiriat din Germania. „Echipajul este ok, berbecuţii nu au păţit nimic, nava este în siguranţă. Noi ne ocupăm de animale, sunt ale noastre“, a declarat Karazi pentru „Adevărul“. 

Vasul înregistrat în Togo a intrat frontal, cu prova, exact în mijlocul navei militare ruseşti, pe partea laterală cauzându-i avarii care au condus, în cele din urmă, la scufundarea acesteia. Dacă este de înţeles de ce nava-spion nu a fost detectabilă, este curios cum de nava-cargo nu a fost observată din timp de marinarii militari ruşi. Pe nava Yoursazif-H sunt numai marinari sirieni - 17 la număr. 

După câteva ore în care au fost efectuate proceduri-standard pentru descărcarea animalelor, plus verificările de rigoare şi îndeplinirea formalităţilor de intrare în ţară, berbecuţii de pe nava Yousarzif-H au fost coborâţi pe cheu şi mânaţi spre grajdurile speciale unde vor aştepta un nou transport. „De obicei durează puţin, dar acum este o situaţie specială, o coliziune urmată de scufundarea unei nave militare. Procedurile sunt mai stricte“, a arătat un reprezentant al autorităţilor vamale române. 

Descărcarea oilor de pe vasul Yousarzif-H în Portul Midia, după ce acesta a scufundat nava rusească

Agentul vasului cu oi este Arador Shipping CO SRL, o firmă din Constanţa care se ocupă de transporturile de ovine către ţările arabe. Compania aparţine unui afacerist, Amin Hrishieh, în vârstă de 56 ani, din Siria. 

Arador Shipping CO SRL este înfiinţată la Constanţa în anul 1992 şi are motto-ul „Experienţa se vede“. „Lucrăm îndeaproape cu clienţii pentru a personaliza serviciile şi a veni în întâmpinarea nevoilor lor, în funcţie de circumstanţe. Ne declarăm mândri că suntem o companie de top din Portul Constanţa şi mergem oriunde şi oricât este nevoie de noi“, se arată pe site-ul companiei. 

image

Compania Arador Shipping Co SRL afirmă că oferă servicii de înaltă calitate în administrarea navelor care sosesc în porturile româneşti. „Furnizăm servicii complete vapoarelor, ţinând cont de toate necesităţile. Ne ocupăm de toate detaliile operaţiunilor de încărcare şi descărcare de marfă în porturi, precum şi de documentaţia necesară de autorităţile maritime şi navale“, este descris profilul firmei. 

Surse portuare indică faptul că Arador este agentul care a operat şi nava Iman T, cu care a fugit Omar Hayssam în iulie 2006, tot din Portul Midia Năvodari, tot printre berbecuţi. 

Ciocnirea dintre cargoul Yousarzif H şi nava militară Liman s-a produs joi, 27 aprilie, în jurul orei 15, la circa 40 de kilometri nord-vest de strâmtoarea Bosfor, în apropierea Capului Kilyos. Toţi cei 78 de membri ai echipajului rusesc au fost salvaţi, 15 dintre ei fiind recuperaţi chiar de echipajul de pe Yousarzif-H. 

Cargoul Youzarsif H s-a întors în portul Constanţa încărcat cu oi

Vasul Yousarzif-H sub pavilion Togo, care a scufundat nava militară rusească Liman în Marea Neagră, este de mici dimensiuni, fiind singurul vapor din flota activă a operatorului Hammami Livestock din Tripoli, Liban. Acesta se prezintă drept una dintre cele mai bune companii de transport animale din Orientul Mijlociu.

Cargoul „Youzarsif-H“ a fost construit în 1977 în şantierul din Hamburg, Germania, iar în 2013 fusese convertit pentru transport de animale. Ca proprietar al navei este înregistrată firma La Mer Shipping SA. Nava ducea oi în ţările arabe, compania având parteneri de afaceri din Siria, Liban, Ucraina şi India.

„Youzarsif-H“ a sosit în Portul Midia Năvodari luni, 24 aprilie, şi a plecat de aici miercuri, 26 aprilie, la ora 19.46. A fost în tranzit în Portul Constanţa, pe unde a trecut la ora 20.54. Vasul se îndrepta spre Iordania, dar la circa 40 km nord-vest de strâmtoarea Bosfor, pe ceaţă cu vizibilitate redusă, a ciocnit o navă-spion a Rusiei, care efectua o misiune de recunoaştere în apropierea coastelor Turciei.

Nava rusească „Liman“, de 1.560 tone, a suferit o avarie la cocă, sub nivelul apei, ceea ce a dus la scufundarea sa. Niciun membru al echipajului nu a fost rănit, toţi cei 78 marinari militari fiind evacuaţi la timp - a anunţat Ministerul Apărării din Rusia. Cargo-ul din Togo a fost avariat la prova, dar şi-a continuat drumul, fără alte incidente.

Vaporul „Youzarsiif-H“ transporta 8.800 oi în Aqaba, singurul oraş-port din Iordania, unde trebuia să ajungă la 3 mai, ora 17, conform site-ului vesselfinder.com. Nava sub pavilion Togo este de dimensiuni mici, având capacitate 2.103 tdw, dimensiuni 75 x 13 metri şi carena adâncă de 5,03 metri.

Vasul a plecat la 31 martie din Sete, Franţa, a făcut escală în Algeria, la Alger (5 aprilie) şi Oran (7 aprilie), apoi a mers în Spania (11 aprilie), iar la 26 aprilie a staţionat în Midia-Năvodari. 

image

Pe aceeaşi temă: 

FOTO VIDEO Cum arată vasul cu oi din România care a scufundat o navă militară rusească în Marea Neagră

O navă de recunoaştere rusească s-a scufundat după o ciocnire cu un vas care transporta oi din România

 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite