Facebook a recunoscut: 150 de milioane de americani, expuşi la dezinformarea rusească în campania electorală din 2016

Facebook a recunoscut: 150 de milioane de americani, expuşi la dezinformarea rusească în campania electorală din 2016

Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook. FOTO: Getty Images

Facebook creează un instrument online care să permită utilizatorilor să afle dacă au fost expuşi la dezinformarea rusească în timpul alegerilor prezidenţiale americane din 2016. Compania a anunţat că e posibil ca aproape 150 de milioane de utilizatori Facebook şi Instagram să fi fost afectaţi de campania de dezinformare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Noul instrument, despre care compania a declarat că va fi disponibil până la sfârşitul anului, este cea mai recentă mişcare făcută de Facebook pentru a răspunde presiunii publice şi politice pentru a dezvălui amploarea campaniei de dezinformare rusească desfăşurată pe platforma social media şi pe Instagram, platformă pe care tot Facebook o deţine, relatează The Washington Post.
 
Împreună, aproape 150 de milioane de utilizatori Facebook şi Instagram e posibil să fi fost afectaţi de campania de dezinformare demarată de Rusia – atât prin anunţuri plătite, cât şi prin postări gratuite, au afirmat reprezentanţii companiei, precizând că nu există nicio modalitate de a şti câţi utilizatori au văzut efectiv acest conţinut.
 

Conturi create de o fermă de troli din Sankt Petersburg

 
Noul instrument va fi un portal online, disponibil prin intermediul Centrului de ajutor al Facebook (Help Center). Acesta va permite utilizatorilor să vadă dacă paginile sau conturile cărora le-au dat „Like” sau „Follow” între ianuarie 2015 şi august 2017 au fost create de Agenţia de Cercetare pentru Internet, o fermă de troli din Sankt Petersburg pe care operatorii ruşi au folosit-o pentru a pompa conţinut creat cu scopul de a produce disensiuni în ceea ce priveşte rasa, drepturile cetăţenilor privind armele, imigraţia şi alte probleme fierbinţi dezbătute în onlineul american.
 
Unele dintre paginile şi conturile ruseşti au cerut explicit alegerea candidatului republican Donald Trump sau l-au denigrat pe adversarul său democrat, Hillary Clinton, iar cu ajutorul altora s-au organizat mitinguri politice, mulţi oameni ţinând seama de aceste apeluri şi mergând la locurile şi în orele dictate de către trolii ruşi.
 
„Este important ca oamenii să înţeleagă modul în care actorii străini au încercat să producă dezbinare şi neîncredere prin Facebook înainte şi după alegerile din 2016”, a declarat Facebook în anunţul său de zilele trecute. „De aceea, pe măsură ce am descoperit informaţii, am continuat să le împărtăşim publicului şi le-am furnizat anchetatorilor Congresului. Şi de aceea construim instrumentul pe care îl anunţăm astăzi", se mai arată în comunicatul companiei.
 

Presiuni din partea Congresului

 
Câţiva parlamentari democraţi - printre care senatorii Jack Reed şi Richard Blumenthal, precum şi republicanul Teri Sewell au pus presiune pe Facebook să găsească o cale de a-şi informa utilizatorii despre expunerea la dezinformarea rusească. Blumenthal a trimis o scrisoare prin care a cerut Facebook să găsească o modalitate de a-şi alerta utilizatorii, stabilind şi un termen limită pentru luarea măsurilor.
 
Sewell, membru al Comitetului de Informaţii al Camerei, l-a întrebat pe consilierul juridic principal al Facebook, Colin Stretch, într-o audiere pe 1 noiembrie dacă societatea are „obligaţia de a-şi anunţa” utilizatorii.
Stretch a răspuns: „Am încercat să informăm oamenii despre această problemă pe larg prin intermediul informaţiilor de pe site, prin intermediul cărţii noastre albe din aprilie anul trecut, răspunzând la întrebări pe blog şi colaborând cu Comitetul de Informaţii al Camerei, suntem deschişi să dăm publicităţii toate aceste informaţii. O problemă mult mai dificilă este identificarea şi notificarea persoanelor care ar fi putut fi expuse la acest tip de conţinut”.
 
 
Citeşte şi
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările