Ce e mai bun pentru maşina ta: azot sau aer în anvelope? Ce ştiu românii despre „căpăcelul verde“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Anvelope uzate abandonate pe un câmp de lângă Madrid  FOTO Guliver/Getty Images
Anvelope uzate abandonate pe un câmp de lângă Madrid  FOTO Guliver/Getty Images

Azot în anvelope sau aer? Opiniile sunt împărţite atât în rândul mecanicilor, cât şi al şoferilor. Nu mai vorbim de forumurile online pe această temă. Un alt aspect subliniat de cei de la service-urile auto e că unii români nu ştiu ce înseamnă culoarea verde a căpăcelului de la anvelope.

Oamenii nu prea ştiu ce e cu căpăcelul verde de la anvelope, ne spune Victor Miron, un clujean ce lucrează la un service auto şi a devenit cunoscut după ce a început o campanie de promovare a lecturii. Acesta mai spune că lumea nu e nici în temă, nici nu e obişnuită cu folosirea azotului la umflatul anvelopelor. E o confuzie în rândul şoferilor pe această temă, adaugă Victor.

Însă ce contează, subliniază el, e presiunea din anvelope care ar fi bine să fie verificată măcar o dată pe lună, iar dacă nu, măcar înainte de un drum lung, asta în cazul în care maşina nu are un sistem electronic care să monitorizeze presiunea şi să-i arate şoferului, prin aprinderea un beculeţ la bord, că e nevoie să-şi umfle roţile.

„Noi, la service-ul auto, nu folosim azot“, adaugă el.

Un alt mecanic auto, Florin Pop, care oferă consultanţă pentru o platformă online, creată în Baia Mare, numită autoeconom.ro, recomandă umflarea anvelopelor cu azot întrucât astfel se păstrează mai mult timp o presiune constantă în anvelope şi se reduce consumul de combustibil. 

„Ţinând cont că majoritatea şoferilor circulă cu anvelope umflate sub presiunea recomandată - fapt ce duce la creşterea consumului de carburant -, recomand umflarea cu azot tocmai pentru că astfel se păstrează mai mult timp o presiune constantă în anvelope şi astfel se reduce consumul de combustibil cu până la 2-7%“, spune Florin.

Acesta mai aduce un argument: moleculele de azot trec mai greu prin pereţii anvelopei, deci aceasta se va desumfla mai greu. În plus, în timp, la umflarea cu aer pot să apară oxidări la structura metalică, ceea ce poate fi considerat un dezavantaj, dar acest lucru se întâmplă într-un timp foarte îndelungat şi este greu sesizabil.

Concluzia? ”Beneficiile sunt greu sesizabile dacă verifici constant presiunea din anvelope şi te asiguri că circuli cu presiunea recomandată pentru a evita consum extra de combustibil”, crede mecanicul băimărean.

Ce zic străinii?

Realizatorul unei emisiuni auto-moto la Channel 5 din Marea Britanie – Fifth Gear - a făcut mai multe teste, inclusiv pe teren cu aceeaşi modele de maşină, unul care avea anvelopele umflate cu aer, iar cealaltă cu azot. Concluzia sa? Nu e nicio diferenţă. Mai multe detalii în video-ul de mai jos:

Un alt site străin popularmecanics.com le spune şoferilor că umflarea cu azot ajută la menţinerea unei presiuni constante pentru mai mult timp în anvelope şi îi ajută să economisească combustibil. La o concluzie similară au ajuns şi cei de la Top Gear. Decizia vă aparţine.

Mai puteţi citi:

Cum să-ţi protejezi maşina. Sfaturi şi trucuri utile pentru o viaţă mai lungă a automobilului

Cum se păstrează maşina „sănătoasă“ la temperaturi extreme. Cele mai bune 11 ponturi pentru ger ale mecanicilor auto

Mit sau realitate: trebuie să încălzeşti motorul maşinii iarna înainte să pleci la drum?

Ce să faci înainte să-ţi duci maşina la service şi cum să scapi de cheltuielile neprevăzute. Mici detalii pe care nu toţi le ştiu

Site-ul care te ajută să-ţi repari ieftin maşina. Făcut după model danez 

Cum devine o afacere din România model în Danemarca

Afacere cu Bosch. Cum au reuşit şase tineri români să încheie un parteneriat cu colosul german

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite