Ce trebuie să ştii atunci când îţi cumperi o maşină second hand. Sfatul specialiştilor: fereşte-te de maşini revopsite

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru că suntem limitaţi de buget, mulţi dintre noi suntem tentaţi să achiziţionăm o maşină la mâna a doua. Riscul de a fi înşelaţi este însă mare, pentru că nu ştim cu adevărat ce se află sub caroseria uneori revopsită după vreun accident ori pentru a ascunde rugina.

Mecanicii auto spun că sunt multe aspecte de care trebuie ţinut cont la achiziţia unui asemenea vehicul, iar primii paşi sunt de documentare şi de căutare a vehiculului propriu-zis. Apoi, indicat ar fi ca atunci când mergem în târgurile auto sau la adresele luate din anunţurile de vânzare, să fim însoţiţi de un cunoscător.

”Sfatul este ca la achiziţia unui autoturism second-hand să aveţi un mecanic bun cu dumneavoastră. Maşina trebuie dusă la cineva să se uite cu atenţie. O ridică pe elevator, se uită atent sub ea apoi spune dacă îşi merită banii. Nu trebuie să daţi banii până nu îţi spune un mecanic de încredere că este în regulă”, spune Adrian Dinicu, mecanic auto din Buzău. 

Dacă ne hotărâm să cumpărăm o maşină mai veche de zece ani, este bine de ştiut că acestea sunt deja afectate de rugină, unele mai mult decât altele. Chiar şi un ochi neavizat poate distinge probleme ale caroseriei, precum puncte de rugină, zgârieturi, reparaţii şi alte probleme de acest gen.

”La prima vedere îţi pot da seama de câteva probleme, astfel încât poţi să elimini din start din candidate. Dacă au peste zece ani, încep să aibă probleme cu rugina dar depinde cum au fost îngrijite. Deci, clar, trebuie să te fereşti de rugină. La maşinile mai vechi, rugina începe să mănânce din şasiu. Ruginesc  pe dedesubt, la prag. Cele mai multe pot fi frumoase pe dinafară iar când o duci în atelier intră cricul în podeaua maşinii. Măcar să te uiţi atent pe sub ea, dacă nu o duci la un service. Te pui în genunchi şi cauţi să nu aibă găuri”, spune mecanicul buzoian.
image

Cunoscătorii ne mai îndeamnă să fim atenţi la diferenţele de vopsea, care sunt indicii ale unor reparaţii capitale de care a beneficiat autoturismul. Este posibil ca maşina pe care punem ochii să fi fost avariată într-o tamponare ori accident mai grav, apoi reparată.

”Îţi dai seama dacă are o uşă mai închisă sau mai deschisă decât restul caroseriei. Cât ar polişa-o el, nu mai iese vopseaua pe care o are din fabrică. De asemenea, vopseaua originală se mai mătuieşte de la soare, de la condiţiile meteo, iar cea nouă este mai lucioasă. Se mai gazează chederele de vopsea. Este clar că vopseaua nouă ascunde reparaţii ori chituiri ale unor zone ruginite. Cu cât astfel de reparaţii apar la maşini mai noi, cu atât suspiciunea este mai mare”, spune Adrian Dinicu.

image

Publicaţiile de specialitate au întocmit un set de recomandări destinate celor care doresc să îşi cumpere o maşină la mâna a doua. Potrivit Automarket, verificarea maşinii în plan drept este primul dintre paşii pe care clienţii pieţei auto second-hand trebuie să îi parcurgă. 

”Odată ce stabiliţi o întâlnire cu proprietarul vehiculului, aranjaţi să vedeţi maşina pe locul de parcare al acestuia, preferabil în plan drept şi nu în faţa unui garaj. Această întâlnire vă permite să verificaţi dacă maşina lasă pete de ulei la staţionare, dacă nivelul uleiului este corect, verificat cu motorul rece, puteţi vedea cum porneşte la rece şi să verificaţi caroseriea pentru puncte de rugină, zgârieturi, reparaţii şi alte probleme de acest gen”, scrie automarket.ro.

Sursa autostrada.md

image

Specialiştii publicaţiei îi sfătuiesc pe cei care nu au mai deţinut un automobil  al mărcii celei pe care vor să o cumpere să caute imagini de sub capotă înainte de a pleca la întâlnirea cu proprietarul. După ridicarea capotei, trebuie să se asigure că toate elementele sunt la locul lor, că nu există improvizaţii şi că vehiculul nu a fost revopsit. 

”Căutaţi urme de sudură neuniformă, de gazare (pete mici de vopsea), de scurgeri de ulei şi de rugină. Nu uitaţi să verificaţi şi seria motorului şi a caroseriei, pentru a verifica faptul că acestea corespund cu cele din talon. Dacă nu sunteţi siguri de veridicitatea acestora, solicitaţi o vizită la Registrul Auto Român, unde veţi primi o părere certificată în privinţa acestui aspect crucial al unui automobil”, scrie automarket.ro.

image

Trebuie verificate furtunurile din cauciuc, curelele de transmisie vizibile şi conectoarele electrice, pentru ca acestea să nu aibă crăpături. ”Priviţi cu scepticism vehiculele cu motorul spălat, deoarece ar putea ascunde urme de scurgeri de ulei. Verificaţi rezervorul de lichid de frână şi rezervorul de lichid de răcire. Cel din urmă poate fi deschis doar dacă motorul este rece”, scrie publicaţia auto. Mai multe citiţi pe automarket.ro.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite